۲۳ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6208269
T T
۰ نفر
سازمان تعزیرات حکومتی: با افزایش قیمت ها به شدت برخورد می شود .............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/04/86 داخلی.اجتماعی.اقتصادی.قضایی.تعزیرات.افزایش.قیمت.
سازمان تعزیرات حکومتی در اطلاعیه ای اعلام کرد که "این نهاد با متخلفینی که اقدام به افزایش قیمت ها کنند، به شدت برخورد می کند".
این نهاد وابسته به وزارت دادگستری برخورد با این گونه متخلفین را از طریق "شعب سیار" خود انجام می دهد.
سازمان تعزیرات حکومتی افزود: این برخورد در حدود صلاحیت های سازمانی سازمان تعزیرات حکومتی صورت می گیرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا به نقل از گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، مواردی از تخلف در استان های قم و اصفهان بررسی شد و منجر به صدور رای شد.
در یکی از موارد تخلف در استان اصفهان، پرونده متخلفینی که در چند هفته گذشته در این استان اقدام به افزایش غیرقانونی قیمت آجر کرده بودند، بررسی و متخلفین به پرداخت بیش از دو میلیارد و 700 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
در پی این برخورد و با پیگیری های سازمان تعزیرات حکومتی، قیمت آجر را تصویب و از افزایش غیرقانونی آن جلوگیری به عمل آمد.
بر اساس این گزارش، تولیدکنندگان آجر باید این محصول را به ازای هر تن معادل 100 هزار ریال به فروش برسانند.
این نرخ برای آجر از نوع "زبره" است.
همچنین یک واحد تولید فرآورده های لبنی در استان اصفهان که اقدام به عرضه لبنیات غیربهداشتی کرده بود به پرداخت 50 میلیون ریال و الزام به رعایت مقررات بهداشتی محکوم شد.
یک شرکت حمل و نقل در استان اصفهان نیز که مبادرت به افزایش کرایه حمل و نقل کرده بود، به پرداخت مبلغ 50 میلیون ریال جزای نقدی و الزام به رعایت مقررات محکوم شد.
در طرح مشترک مبارزه با عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی، اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم و نیروی انتظامی در بازرسی از چند شرکت صنعتی و محل نگهداری فرآورده های نفتی، مقدار شش هزار لیتر نفت سفید و هفت هزار لیتر نفت گاز کشف و پرونده در حال بررسی است.
اجتمام/1053/1545 شماره 022 ساعت 10:35 تمام
۰ نفر