۱۷ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6207582
T T
۰ نفر
نخستین جشنواره مطبوعات محلی در ایلام بکار خود پایان داد .......................................................
ایلام، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/5/86 داخلی.فرهنگی.جشنواره مطبوعات.
نخستین جشنواره مطبوعات محلی استان ایلام همزمان با سالروز شهادت شهید "محمود صارمی" و روز خبرنگار، شامگاه چهارشنبه با حضور مسوولان کشوری و استانی در محل مجتمع فرهنگی و هنری ایلام بکار خود پایان داد.
در این جشنواره که به مدت یک هفته با شرکت 27 نشریه محلی ادامه داشت، از مدیران مسوول و خبرنگاران نمونه مطبوعات محلی و روزنامه نگاران ایلامی و برگزیدگان بخشهای مختلف جشنواره مطبوعات با اهدای جایزه و لوح یادبود تقدیر شد.
معاون وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی در امور رسانه و تحقیقات در این آیین در سخنانی با اشاره به نقش مطبوعات در توسعه فرهنگی جامعه گفت: مطبوعات به عنوان رکن اصلی اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی جامعه نقش موثری در توسعه فرهنگی دارند.
"بهرام پور" افزود: ارتباط گسترده مطبوعات و روزنامه نگاران با مردم ظرفیتی مناسب برای تاثیرگذاری بر جامعه است و باید از این مزیت برای ارتقاء سطح آگاهی جامعه بهره برد.
وی مشکل بزرک مطبوعات محلی استان ایلام را بی توجهی به علوم تخصصی روزنامه نگاری خواند و افزود: در مطبوعات محلی متاسفانه به خبر و خبررسانی تا حدودی بی توجهی شده و بسیاری از این نشریات وظیفه خود در امر اطلاع ـ رسانی به جامعه را از یاد برده اند.
وی افزود: صاحبان نشریات و نویسندگان باید با درک شرایط جامعه جایگاهی ویژه برای خبر رسانی قایل شده و با روشهای نوین در نویسندگی نشریات و فعالیتها در زمینه روزنامه نگاری آشنا شوند.
وی تاکید کرد: بسیاری از نویسندگان نشریات محلی اکنون تنها به یادداشت نویسی و بیان گزارش عملکرد دستگاههای اجرایی می پردازند در حالی که وظیفه اصلی و اولویت یک خبرنگار باید خبرنویسی و اطلاع رسانی به جامعه باشد.
وی ابراز امیدواری کرد، مطبوعات محلی استان ایلام با بازنگری در محتوای خود در راستای تقویت خود و به تبع آن جذب مخاطب و حرفه ای گری در عرصه نشریات گام بردارند.
در اختتامیه جشنواره مطبوعات محلی استان ایلام با رای هیات داوران جوایز بخشهای مقاله نویسی، مصاحبه و طنز به ترتیب به هفته نامه های نجوا، مانشت و طنین غرب اهدا شد.
هیات داوران همچنین جوایز خود در بخشهای تیتریک، یادداشت و صفحه آرایی را به هفته نامه های مانشت، نجوا و ندای زاگرس اعطا کرد.
هیات داوران در بخش عکس، خبر و نشریه برگزیده نیز هیچکدام از مطبوعات محلی را شایسته عنوان برگزیده ندانست.
در این نشست در بخش ویژه اتحاد ملی و انسجام اسلامی و فرهنک دفاع مقدس نیز نشریات طنین غرب، مهران و عیلام خبر برگزیده شدند.
در اختتامیه جشنواره مطبوعات محلی استان ایلام از بیش از 30 خبرنگار نمونه استان نیز تجلیل شد.
در استان ایلام 27 نشریه شامل هفته نامه، گاهنامه، فصلنامه و ... منتشر می شود.ک/3 شبد/7170/633/ 1456 شماره 204 ساعت 21:45 تمام
۰ نفر