۱۷ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6207523
T T
۰ نفر
رئیس ثبت احوال شهرری : 70 درصد مردم این شهرستان کارت ملی دریافت کردند ......................................................................
شهرری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/05/86 داخلی.اجتماعی.ثبت احوال رئیس ثبت احوال شهرستان ری گفت : 70 درصد مردم شهرستان ری کارت ملی خود را دریافت کردند.
"سیدرضا ناظمیان"روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: اداره ثبت احوال شهرستان ری در تلاش است تا برای 30 درصد باقی مانده که هنوز کارت دریافت نکردند به زودی کارت های خود را دریافت نمایند.
وی تصریح کرد : در شهرستان ری 633 هزار و 325 نفر جمعیت وجود دارد.
او افزود: ثبت احوال برای اجرای سریع واگذاری کارت های ملی به روستاییان با همکاری دهیاری و بسیجیان ناحیه ری اطلاع رسانی می کند.
وی تاکید کرد: امروز کارت ملی به عنوان مدرک شناسایی هر فرد دراختیار مردم قرار می گیرد و کارایی آن بیشتراز شناسنامه شده است.
او اظهار کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات افراد متقاضی با مراجعه برای دریافت کارت ملی در کار ثبت احوال تسریع می بخشند.
وی خاطر نشان کرد: برابر تبصره ماده 15 قانون ثبت احوال کسی که به دنیا می آید تا 15 روز بعد از تاریخ ولادت خانواده نوزاد فرصت دارند تا شناسنامه وی را دریافت کنند.
وی در ادامه این مطلب افزود: همچنین برابر ماده 25 قانون ثبت احوال ثبت به موقع تاریخ وفات تا 10 روز از طرف ثبت احوال به خانواده متوفی زمان داده می شود.
ناظمیان خاطر نشان کرد: طرح ثبت به موقع وقایع حیاتی ( وفات و ولادت ) ازامور مهم ثبت احوال بوده و در آمار و اقتصاد کشور نقش موثر و مهمی دارد.
او گفت: ابطال شناسنامه متوفیان برای جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو است.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات ثبت احوال خارج کردن شناسنامه متوفیان بوده زیرا در آمار تاثیر بسیاری دارد.
او گفت: آمار پایه واساس هر برنامه ریزی در کشور و جامعه است.ک 3 7303/1644/1547 شماره 145 ساعت 15:21 تمام
۰ نفر