۱۱ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6206232
T T
۰ نفر
یک مسوول: تخصص کافی برای پیشگیری و درمان اعتیاد وجود ندارد ..........................................................
ارومیه، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/04/86 داخلی.اجتماعی.اعتیاد.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: تخصص کافی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد وجود ندارد.
بهروز کارگری روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اعتیاد به عنوان یک سیستم پیچیده جامعه، نیازمند توجه و اقدام افراد متخصص در این بخش است.
وی گفت: در برنامه ریزی های کلان باید دانش تخصصی لازم را در زمینه مواد مخدر، امر درمان و پیشگیری از اعتیاد در اختیار داشت.
کارگری اضافه کرد: طبق اعلام منابع علمی، رشد سالانه اعتیاد در کشورهای مختلف 8 درصد یعنی سه برابر رشد جمعیت جهان است و با این وضعیت باید با اتخاذ تدابیر لازم از گسترش اعتیاد در کشوربه هر نحوی جلوگیری کرد.
وی، نبود هماهنگی بین بخشی در مجموعه ارگانهای مرتبط با پدیده اعتیاد را از دیگر مشکلات موجود در این زمینه عنوان کرد و گفت : در زمنیه آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، متولی خاصی پیش بینی نشده و امروز اکثر دستگاههای اجرایی با اعتباراتی که در اختیار دارند یک سویه برنامه اجرا می کنند.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی با تاکید براینکه، پیشگیری از اعتیاد باید در صدر برنامه های مسوولین و دست اندرکاران قرار گیرد، افزود: در سال های گذشته نیز شاهد اجرای برنامه هایی برای کاهش میزان تقاضا برای مواد مخدر در جامعه بودیم ولی انجام این مهم نیازمند به برنامه ریزی قوی تری است.
کارگری درادامه بااشاره به اینکه تفکر پیشگیری در جامعه ما وجود ندارد، گفت: نبود آمار شفاف از تعداد مصرف کنندگان ، توزیع کنندگان و شبکه های قاچاق مواد مخدر یکی از موانع مهم مقابله با این پدیده اجتماعی است. ک/3 7129/580/530 شماره 083 ساعت 05:13 تمام انتهای پیام E11.01-05-13
۰ نفر