۲۷ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6204662
T T
۰ نفر
جمعی از کشاورزان دلفارد جیرفت از عمکلرد مسوولان جهادکشاورزی انتقاد کردند ......................................................................
جیرفت ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/03/86 داخلی.اجتماعی.کشاورزان جمعی از کشاورزان "دلفارد" جیرفت در جنوب استان کرمان نسبت به عدم توجه مسوولان جهادکشاورزی جیرفت در جهت رفع و رسیدگی به خسارت سیل و بارش تگرک در چند روز گذشته، انتقاد کردند.
این عده روز یکشنبه در محل سازمان جهادکشاورزی جیرفت تجمع کرده بودند، خواستار رفع مشکلات از سوی مسوولان جهادکشاورزی شدند.
آنان همچنین از حضور بموقع فرماندار و سایر اعضای ستاد حوادث پیش بینی نشده این شهرستان در نخستین ساعات وقوع سیل و تگرک در منطقه قدردانی کردند.
هم اکنون 17 روز از واقعه سیل و بارش تگرک در شهرستان جیرفت می گذرد و این پدیده جوی بین 80 تا صددرصد به باغها و محصولات زراعی کشاورزان خسارت وارد کرده است.
یکی از کشاورزان خسارت دیده در این اجتماع به خبرنگار ایرنا، گفت: تاکنون برای رفع مشکل خسارات وارده ناشی از سیل و تگرک در خردادماه سال جاری به کشاورزان از سوی جهادکشاورزی اقدامی موثر صورت نگرفته است.
او که از ذکر نامش خودداری کرد، افزود: اگر تا چند روز آینده به مشکلات ما کشاورزان رسیدگی نشود، شاهد خشک شدن باغها خواهیم بود چون بر اثر این پدیده جوی تمامی کانالهای عبور آب و لوله های آبرسانی به باغها و مزارع تخریب شده است.
معاون برنامه ریزی فرماندار جیرفت نیز در بین کشاورزان اجتماعکننده حاضر شد و از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی جیرفت ابراز نارضایتی کرد.
سلیمانی گفت: کشاورزان حق دارند مشکلات خود را مطرح کنند.
او در ادامه افزود: اگر بخواهیم منتظر اعتبارات ستاد حوادث پیش بینی نشده کشور باشیم باقی مانده محصول باغها و مزارع کشاورزی نیز از بین خواهد رفت و سازمان جهادکشاورزی باید اقدام جدی برای رفع مشکل کشاورزان خسارت دیده بکند.
در اجتماع کشاورزان خسارت دیده متعرض دلفارد هیچ یک از مسوولان سازمان جهادکشاورزی حاضر نشدند.
اما کشاورزان با شنیدن سخنان معاون برنامه ریزی فرماندار جیرفت متفرق شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، همچنین امروز قرار بود همایش شیلات در جیرفت برگزار شود که به دلیل عدم حضور کارکنان سازمان جهاد کشاورزی و اعتراض کشاورزان برگزار نشد.
فرماندار جیرفت در این ارتباط به خبرنگار ایرنا، گفت: فرماندار و ستاد حوادث پیش بینی نشده این شهرستان تمام وظایف خود را نسبت به این حادثه انجام داده است.
"محمدعلی شجاعحیدری" افزود: ولی متاسفانه سازمان جهادکشاورزی اقدام قانع کننده ای برای رفع مشکلات کشاورزان خسارت دیده تاکنون انجام نداده است.
او خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به مشکلات کشاورزان و باغداران از سوی سازمان جهاد کشاورزی منطقه جیرفت و کهنوج شد. ک/3 2705/659 شماره 014 ساعت 44:10 تمام انتهای پیام E27.15-44-10
۰ نفر