۲۷ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6204640
T T
۰ نفر
شهردار تبریز: مقوله اهدا به شخصیت های حقیقی و حقوقی هدف مند می شود .................................................................
تبریز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/03/86 داخلی.اقتصادی.شهرداری.اهدا شهردار تبریز از عزم مدیریت این کلان شهر برای هدایت و هدف مند کردن" اهدا" به افراد حقیقی و حقوقی در سال جاری با مساعتدت شورای شهر خبر داد.
علیرضا نوین روز یکشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: تصمیم به چنین اقدامی به دنبال بررسی نتایج اهدا در سال های قبل و با هدف موثر کردن آن صورت می گیرد.
وی افزود: در شکل جدید " اهدا " به شخصیت های حقیقی و حقوقی برای ایجاد صندوق های پرداخت وام به اقشار مختلف به ویژه جوانان ، نخبگان و دانشجویان تلاش می شود.
وی اضافه کرد: در مورد اهدا به شخصیت های حقوقی و نهادهای واجدشرایط نیز در صورتی که مبلغ اهدا بیش از 15 میلیون ریال باشد از طریق ارایه لایحه به شورای اسلامی عمل می شود.
نوین با تاکید بر لزوم تاثیرگذار کردن مقوله "اهدا " در شهرداری و شورا اظهار داشت: اهدا به شهروندان بر اساس مواد 16 و 17قانون شهرداری های صورت می گیرد که ماده اول مربوط به کمک شهرداری به سازمان های دولتی و ماده دوم ویژه کمک به اشخاص حقیق است.
وی با بیان این مطلب که رقم کمک های شهرداری به اشخاص حقیقی و سازمان های دولتی از محل مواد قانونی سالانه دو درصد مجموع بودجه شهرداری است ، گفت: از این میزان سالانه هشت میلیارد ریال در قالب " اهدا" به مشمولان اعطا می شود.
وی ، میزان اعتبار اختصاص یافته از سوی شهرداری برای کمک به اشخاص و سازمان ها از محل مواد 16 و 17 قانون شهرداری ها در سال جاری را بیش از 50 میلیارد اعلام کرد.
به گفته وی این رقم پارسال حدود 25 میلیارد ریال بوده که با اعطای و بخشودگی آن به شهروندان و سازمان های دولتی ، گره هایی از مشکلات شهر و شهروندان باز شده است. ک/3 518/586/530 شماره 058 ساعت 00:13 تمام انتهای پیام E27.43-00-13
۰ نفر