۲۶ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6204449
T T
۰ نفر
مدیر تبلیغات اسلامی فارس: گذشت زمان، الگوهای دینی را فرسوده نمی کند ..................................................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/3/86 داخلی.فرهنگی.تبلیغات اسلامی.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: الگوهای دینی ما به روز هستند و گذشت زمان این الگوها را پیر و فرسوده نمی کند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، حجت الاسلام عبدالرضا خوشنویس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یکی از اهداف و مقاصد بسیار مهمی که تبلیغات اسلامی این استان در بزرگداشت ایام الله و به ویژه مناسبتهای شهادت ائمه (ع) دنبال می کند، ارایه الگوهای دینی است.
وی گفت: آنچه این اداره کل در پی آن است،پردازش واژه ها نیست بلکه تبیین این مطلب برای بدخواهان دین است که ابراز می کنند، دین اسلام دین فرسوده ای است و الگوهای آن،باستانی است و متناسب با زمان و قابل پذیرش برای نسل جوان نیست.
حجت الاسلام خوشنویس افزود:بدخواهان دین،دلیلی که بیان می کنند،این است که متولیان امور دینی در دهکده جهانی ارتباطات، الگوهای امروزی و متناسب بازمان ارایه نمی کنند بلکه الگوی ارایه شده،متعلق به هزار و 400 سال قبل است.
وی اظهار داشت: ما باید در آیین ها و مناسبت های دینی برای تنویرافکار اینگونه افراد، رویکردمان تشریح الگوهای دینی باشدوتبیین کنیم که الگوهایی همچون فاطمه زهرا(س ) نمونه و شاخصی برای همه زمانهاست.
این مسوول بابیان اینکه الگوهادر دو قالب متغیر و ثابت قابل طرح و بررسی هستند افزود:الگوهای متغیر همچون شیوه پوشش و معیشت فیزیکی با گذشت زمان به آرامی کنار گذاشته می شوند ولی الگوهای ثابت همچون احیای عشق در زندگی، اهتمام به تربیت و ایجاد اعتماد در بین اعضای خانواده از جمله الگوهایی هستند که با گذشت زمان کهنه و کنار گذاشته نمی شوند.
حجت الاسلام خوشنویش بیان داشت:بهترین شیوه بیان اینکه فاطمه زهرا(س ) الگوی ثابت و بدون تغییر و متناسب با همه زمانهاست این است که الگوی رفتاری آن بزرگوار در رفتار و اعمال ما متجلی شود و به ثبوت برسد.
وی گفت:در ایام سوگواری ائمه (ع) آنچه که حایزاهمیت است،اهتمام مبلغین، عزاداران و دست اندرکاران برپایی آیین های سوگواری،پرهیز از آسیب رسیدن به وحدت و انسجام اسلامی است.
او اظهار داشت: این وحدت و انسجام اسلامی محقق نخواهد شد مگراینکه ما در ابرازعقاید خود،شرایط حاکم رانیزمدنظر داشته باشیم ودراین صورت می توانیم باحفظ وحدت به تبیین،تعریف و ترویج ابعاد شخصیتی ائمه (ع) مبادرت کنیم به همین منظور ستاد " سوگواره زهرای اطهر(س ) " در استان فارس تشکیل شده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: هدایت دسته های عزاداری، هماهنگی با هیاتهای مذهبی و انجمن های اسلامی اداره ها و نهاده ها، کسبه و بازاریان در همه شهرستانهای این استان، از جمله اهداف تشکیل ستاد یاد شده است.
حجت الاسلام خوشنویس افزود:هماهنگی باتشکل های دینی استان فارس در خصوص برگزاری نمایشگاههای کتاب و ایستگاههای صلواتی بصورت خود جوش و مردم نهاد، اعزام مبلغ دینی به سایرشهرستانها، هماهنگی با شهرداری برای ایجاد فضای تبلیغی در مناطق شهری و نیز هماهنگی باسازمان بازرگانی برای دریافت سهمیه اقلامی همچون برنج و روغن برای ادای نذرهای مردم از دیگر اهداف این ستاد است.ک/2 679/515/675 شماره 126 ساعت 16:17 تمام انتهای پیام E26.03-16-17
۰ نفر