۲۶ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6204414
T T
۰ نفر
وزیر کار برای ساخت مراکز فنی و حرفه ای در ونزوئلا اعلام آمادگی کرد .................................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/03/86 داخلی.اقتصادی.وزیرکار.ونزوئلا.
وزیر کار و امور اجتماعی گفت: ایران آماده است براساس تفاهم نامه تدوین شده میان کشورهای جمهوری اسلامی ایران و نزوئلا، در آن کشور مراکز آموزش فنی و حرفه ای احداث کند.
به گزارش روز شنبه ایرنا، "سیدمحمد جهرمی"در دیدار با وزیر کار ونزوئلا که در حاشیه اجلاس سازمان بین المللی کار صورت گرفت، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل و ظرفیتهای ونزوئلا در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و کشاورزی، ایران آمادگی دارد تا برای این بخش ها، مربیان ونزوئلایی را آموزش دهد.
در این دیدار جهرمی با اشاره به پیشینه انقلاب اسلامی و خصومت قدرتهای جهانی با آن، گفت: امروز، ایران نه تنها بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کرده، بلکه از لحاظ فناوری به رتبه کشورهای برتر جهان دست یافته است.
وزیر کار تصریح کرد: در رابطه با همکاری دو جانبه در زمینه مسائل فنی و حرفه ای مجموعه ای از اطلاعات را از پیش ارسال کرده است. در تفاهم نامه قبلی قرار بر این بود که ونزوئلا زمینی را برای احداث مرکز مهارت مشخص کند و ایران ضمن تجهیز آن مربیان فنی و حرفه ای را آموزش دهد.
جهرمی افزود: هر کشور برای توسعه خود ابتدا باید برای توسعه منابع انسانی و مهارت نیروی انسانی برنامه ریزی کند و سعی ما بر این بوده است که در هر شهرستان و شهری یک یا دو مرکز آموزش فنی و حرفه ای برای آموزش نیروی کار احداث کند.
وی تصریح کرد: برای ارتقا مهارت فارغالتحصیلان دانشگاهی به دنبال ایجاد دهکده مهارت هستیم که به تصویب مجلس نیز رسیده است.
وزیر کار ونزوئلا نیز ضمن تشکر از همتای ایرانی خود برای انجام این ملاقات از حمایت جمهوری اسلامی ایران از ونزوئلا اظهار خوشنودی کرد و گفت: در برگشت به ونزوئلا اجرای مفاد یادداشت تفاهم قبلی را پیگیری می کنم.
"گونزالس" اظهار امیدواری کرد: در دیدارهای آینده نه تنها در خصوص مراحل پیشرفت این تفاهمنامه بلکه درباره سایر زمینه های همکاری میان دو وزارتخانه مذاکره شود و همکاری میان دو کشور تنها به همکاری آموزش فنی و حرفه ای محدود نشود.
وی تصریح کرد: نظر به این که در زمینه تراکتورسازی و خودروسازی پروژه های خوبی اجرا شده این اطمینان وجود دارد که ساخت مراکز فنی و حرفه ای نیز موفقیت آمیز خواهد بود.
در پایان این دیدار وزیر کار و اموراجتماعی کشورمان از همتای ونزوئلایی خود برای سفر به ایران دعوت کرد.
اقتصام. 9123/1558/ شماره 121 ساعت 40:16 تمام انتهای پیام E26.15-40-16
۰ نفر