۷ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6200965
T T
۰ نفر
حجت الاسلام قرائتی: علم همراه با سجده و بندگی خدا مفید است ........................................................
گرگان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/03/86 داخلی.اجتماعی.شورای اداری.
نماینده ولی فقیه و مسوول ستاد اقامه نماز و احیای زکات کشور گفت: علمی که همراه با سجده و بندگی خدا باشد، مفید خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین "محسن قرائتی" روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان گلستان افزود: اگر این علم در جای دیگر هزینه شود، به منزله انحراف و دوری از خداوند است.
مسوول احیای زکات کشور اضافه کرد: هر چه سطح علمی انسان بالاتر و باسوادتر باشد، باید بندگی اش در برابر خدا بیشتر باشد.
وی تصریح کرد: متاسفانه در جامعه ما این مساله برعکس شده و در دوران راهنمائی بیش از دبیرستان، در مقطع متوسطه بیش از دانشگاهها و عوام بیشتر از مسوولین با خدا ارتباط دارند و در مجموع فاصله برخی از باسوادان با خدا روز به روز زیادتر می شود.
وی ادامه داد: امروزه شرایط و امکانات در کشور ما استثنائی است و باید از این شرایط ،نهایت استفاده را برای ارتباط، بندگی و نزدیکی با خدا داشته باشیم.
مسوول نهضت سوادآموزی کشور در ادامه با اشاره به این که نسل نو جامعه در برابر خطرات فراوانی قرار گرفته، گفت: مسایل بسیاری همچون ماهواره، سی دی، بالا رفتن سن ازدواج و از این قبیل وجود دارد که نسل جوان جامعه ما را تهدید می کند.
قرائتی خطاب به خانواده هائی که در ازدواج جوانان تاخیر ایجاد می کنند، گفت: اگر سن ازدواج بالا برود، به مراتب خیلی از مسائل دیگر نیز درگیر مساله ازدواج می شود.
مسوول ستاد اقامه نماز کشور در ادامه خطاب به مسوولان و مدیران دستگاههای دولتی گفت: چرا امروز باید اتاق یک مدیرکل دارای تجهیزات شیک و لوکس باشد در صورتی که برای انجام فریضه الهی نماز، باید به یک اتاق مخروبه برویم.
به گفته قرائتی، اگر فرد و یا مسوولی صدای اذان را بشنود و همچنان پشت میز مشغول کار خود باشد، بی ادبی به خدا انجام داده است.
وی با بیان این که اگر کسی صدای خدا را بشنود و دلش فرو نریخت، باید در دینش شک کرد، افزود: یک فوتبالیست سعودی هنگام نماز درچمن فوتبال نماز می گذارد، اما در کشور ما، نه تنها برخی نماز نمی خوانند، بلکه آن تعداد که می خواهند نماز بخوانند، در جای خلوت این فریضه الهی را انجام می دهند.
وی با اشاره به این که در حال حاضر 40 هزار مدرسه کشور فاقد نمازخانه است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما نتوانستیم این مشکل را حل کنیم و امروز اگر هر وزارتخانه دو سالن و اصناف و تجار نیز یک سالن ساده برای اقامه نماز در مدارس بسازند، این مشکل برطرف خواهد شد.
همچنین نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: نماز تنها وسیله ای است که می توان شکست ها، مشکلات زندگی و روزمره را با آن حل کرد.
آیت الله "سیدکاظم نورمفیدی" افزود: هیچ چیز جایگزین نماز برای حل این مسائل نمی شود و تنها با یاد خدا است که دل ها آرامش پیدا می کند.
به گفته وی، یاد خدا نیز در سایه خواندن نماز است که هر کس دلش با نام و یاد خدا آشنا نباشد، زندگی مشکل و پرفشاری را خواهد داشت.
وی اظهار داشت: نماز در معنای واقعی آن آرامش دهنده روح و قلب انسان است.
وی در ادامه به بحث زکات اشاره کرد و افزود: اگر زکات در جامعه ما به صورت کامل پرداخت شود، دیگر هیچ فقیری نخواهیم داشت و زکات برای خود مردم و درامور و کارهای آنان به خصوص در بخش توسعه و آبادانی روستاها هزینه می شود.
نورمفیدی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هجدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: ایران را در دنیا با نام امام خمینی (ره ) می شناسند و شرایط ایران به گونه ای است که نمی توان از زحمات پیامبر گونه امام راحل به راحتی گذشت.
امام جمعه شهرستان گرگان افزود: امام خمینی (ره ) وجود مبارکی برای همه ادیان الهی است و ایشان این ادیان را در دنیا زنده کرد و در مجموع تحول جدیدی را در تاریخ بشریت در راستای راه، روش و سیره نبوی و پیامبران الهی انجام داد.
نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه بر توسعه استان تاکیدکرد و افزود: تمامی مدیران باید در فکر رشد و توسعه استان باشند و تحول اساسی در این زمینه به وجود آورند.
به گفته وی، رونق بخشیدن به بخش گردشگری، صنایع دستی و مساله اشتغال محور اصلی توسعه استان است که کلید این محور نیز جزیره آشوراده است.
استاندار گلستان نیز در این جلسه بر اقامه نماز در تمامی دستگاههای استان تاکید کرد و گفت: تمامی مدیران در هنگام اذان و اقامه نماز باید زودتر از کارکنان خود در صف نماز باشند.
مهندس "یحیی محمودزاده" افزود: هیچ چیزی در حد نماز نمی تواند انسان مومن را مانند پیامبران به معراج ببرد.
به گفته وی، مدیران و مسوولان دستگاههای استان باید در ادای این فریضه الهی و دینی الگو و نمونه برای سایر کارکنان دستگاههای خود باشند.
به گزارش ایرنا همچنین در این جلسه معاون سیاسی امنیتی استاندار گزارشی از روند برنامه ها و کارهای ستاد ارتحال امام خمینی (ره ) در استان ارایه داد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) و مسوول ستاد احیای زکات و نیز مسوول ستاداقامه نماز استان گلستان نیز گزارشی از روند کارها و برنامه های سال گذشته و سال جاری بیان کردند.ک/3 7467/601/579/601 شماره 056 ساعت 39:11 تمام انتهای پیام E07.37-39-11
۰ نفر