۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6198962
T T
۰ نفر
آلودگی هوای شیراز دو برابر حد مجاز/ آمار بیماران تنگی نفس افزایش یافت ......................................................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/2/86 داخلی.اجتماعی.هوا.آلودگی.
افزایش آلودگی هوای شیراز طی روزهای گذشته،وضعیت هشدار رابرای شهروندان ایجادکرده طوری که برابر اعلام مراکز درمانی، آمار مراجعه بیماران تنگی نفس به اورژانس در این شهر را افزایش داده است.
مرکز اورژانس استان فارس اعلام کردکه نیروهای اورژانس را درمحل های پرتردد شهر شیراز افزایش و استقرار داده تا اقدامات لازم مانند دراختیار گذاشتن اکسیژن و سایر موارد مورد نیاز را برای شهروندان مهیا سازند.
گفته می شود آلودگی هوا که از سه روز گذشته آغاز شده امروز ( شنبه ) به اوج خود رسیده است.
معاون مرکز اورژانس فارس در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: از نیمه شب گذشته تاکنون چهار مورد بیمار تنگی نفس به اورژانس گزارش شده است که یک مورد آن بستری و بقیه سرپایی درمان شده اند.
دکتر ابوالفضل هاشمی افزود: درصورت ادامه داشتن وضعیت آلودگی هوا، امکان افزایش مراجعان تنگی نفس به مراکز درمانی دور از انتظارنیست وبه شهروندان به ویژه سالمندان و کودکان توصیه می شود از منزل خارج نشوند.
وی اضافه کرد: مراتب را به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ستاد حوادث غیرمترقبه فارس و سازمان محیط زیست اطلاع داده ایم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، اداره کل محیط زیست استان فارس نیز اعلام کرد که بر اساس اطلاعات سنجش آلودگی هوا و پیرو گزارش سازمان هواشناسی طی 24 ساعت گذشته میزان آلودگی هوای شیراز به حدود دو برابر حدمجاز خود رسیده است.
مسوول روابط عمومی این اداره کل سازمان در گزارش ارسالی شنبه خود به ایرنا افزود: از ساعت 18 روز گذشته تا 12 نیمه شب آلودگی وجود داشت اما این آلودگی از نیمه شب تا ساعت هشت صبح شنبه به بیش از دو برابر حدمجاز رسیده است.
برابراعلام روابط عمومی اداره کل محیط زیست فارس وضعیت آلودگی هوای شیراز اکنون درمرحله هشدار قراردارد که در صورت ادامه داشتن آن طی روزهای آینده تصمیمات دیگری درجلسه کمیته کاهش آلودگی هوا گرفته خواهدشد که اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.
در گزارش این اداره کل به میزان انتشار ذرات معلق هوا در مقیاس معین و درجه آلودگی هوا که چه میزان است، اشاره ای نشده است.
رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان فارس در خصوص علت شکل گیری این آلودگی هوا گفت:این آلودگی هوا در اثر ورود یک سیستم جوی حاوی گردوغبارشکل گرفته است که اکنون استان های فارس، خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد را تحت پوشش دارد.
فرید اسماعیل زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آلودگی هوا از دو روز گذشته آغاز شده و گرچه اکنون افزایش یافته اما پیش بینی می شود تا سه روز آینده ادامه یابد.
وی در خصوص شکل گیری این هوای آلوده در منطقه توضیح داد: وقتی سیستم کم فشارروی کشورهای عربستان و شمال عراق قرار می گیرد، در صورت شدید بودن باد در سطوح میانی، گرد و غبار و خاک از کشور عربستان بلند می شود و هنگامی که روی منطقه ما سیستم جوی پرفشار حاکم باشد این گرد و غبار در منطقه باقی می ماند.
اسماعیل زاده گفت: پیش بینی می شود به مرور زمان از امروز از شدت آلودگی هوا کاسته شود.
وی اضافه کرد:البته به همراه گرد و غبار،مونواکسید کربن و سایر آلاینده های هوانیز در فضا وجود دارد زیرا این سیستم جوی موجب می شود که آلاینده ها روی سطح زمین باقی بمانند.
رییس اداره پیش بینی هواشناسی فارس گفت: به طور معمول، این حالت سکون هوای حاوی گرد و غبار در حالت شدید، حدود هشت یا 9 بار در سال در منطقه و استان های فارس، خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد شکل می گیرد.ک/3 7382/515/675 شماره 041 ساعت 02:11 تمام انتهای پیام E29.11-02-43
۰ نفر