۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6197216
T T
۰ نفر
فرماندار کرج: مبارزه با مواد مخدر باید جدی و همه جانبه باشد ...........................................................
کرج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/02/86 داخلی.اجتماعی.موادمخدر.
فرماندار کرج گفت: مبارزه با مواد مخدر که منشا بسیاری از مشکلات جامعه از جمله شهرستان کرج است، باید بصورت جدی و همه جانبه دنبال شود.
احمد ضیایی روز سه شنبه در کارگروه مبارزه با مواد مخدر در کرج افزود: گسترش دامنه اعتیاد بویژه در بین جوانان مانع از رشد و توسعه همه جانبه کشور در زمینه های مختلف خواهد شد.
وی اظهار داشت: بالا بردن سطح آگاهی جوانان از خطرات اعتیاد به مواد مخدر یکی از راههای موثر در مبارزه با این پدیده شوم است.
ضیایی تاکید کرد: مبارزه تاثیرگذار با این معضل اجتماعی نیازمند کار همگانی بوده و مشارکت فعال خانواده ها و مسوولان را می طلبد.
وی، ترویج فرهنک ورزش، مسوولیت پذیری خانواده ها، آموزشهای اجتماعی، مبارزه جدی و قانونی با عاملان توزیع و رعایت ارزشهای مذهبی را از جمله روشهای مبارزه با گسترش اعتیاد در جامعه ذکر کرد.
ضیایی خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان سرمایه های جامعه هستند و حفظ سلامت آنان ضروری است.
وی گفت: مشارکت تشکلهای غیردولتی در امر مبارزه با مواد مخدر نیز نقش بسزایی در کنترل اعتیاد و کاهش آن در جامعه دارد.
فرماندار کرج، تاسیس مرکز بازپروری را از برنامه های مهم فرمانداری در مبارزه با معضل اعتیاد در این شهرستان برشمرد.
ضیایی گفت: با راه اندازی این مرکز معتادان خود معرف می توانند به صورت رایگان از امکانات آن برای درمان استفاده کنند.
فرماندار کرج یادآور شد: سال گذشته حدود سه میلیارد ریال بابت آموزش، پیشگیری و ترک مواد مخدر به ارگانهای ذیربط در این شهرستان پرداخت شد.
ضیایی اضافه کرد: طرح جمع آوری معتادان پرخطر و معرفی آنان به مراکز بازپروری از دیگر برنامه های مهمی است که هم اکنون با کمک نیروی انتظامی و مقامات قضایی درکرج درحال اجراست. ک/2 7413/692/684 شماره 068 ساعت 35:12 تمام انتهای پیام E18.12-35-39
۰ نفر