۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6197177
T T
۰ نفر
مجلس ملی جمهوری آذربایجان طرح عفو 9 هزار زندانی را تصویب کرد ............................................................
باکو ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/02/86 خارجی.اجتماعی.جمهوری آذربایجان مجلس ملی جمهوری آذربایجان در جلسه روز سه شنبه طرح پیشنهادی "مهربان علی اوا" نماینده مجلس و همسر رییس جمهوری این کشور در مورد عفو 9 هزار زندانی را تصویب کرد.
مهربان علی اوا طی سخنانی در این جلسه گفت: این اقدام به زندانیان مشمول عفو عمومی امکان می دهد که در کنار خانواده خود قرار گرفته و همگرایی با جامعه داشته باشند.
وی افزود: عفو بخشی از زندانیان که به مناسبت سالروز تولد حیدر علی اف رییس جمهوری فقید آذربایجان صورت می گیرد نشانگر توجه دولت به ارزشهای انسانی است.
براساس طرح تصویب شده توسط مجلس جمهوری آذربایجان طی سه ماه آینده یک هزار و 500 نفر از زندان آزاد و هفت هزار و 500 نفر نیز از اجرای حکم حبس تعلیقی و مجازات قانونی رها خواهند شد. این طرح شامل عفو عمومی زنهای مجرم که مرتکب جرایم سنگین نشدند، معلولان ، افراد بالای 60 سال، سرپرستان کودکان خردسال، آوارگان جنگی ،شرکت کنندگان در جنک قره باغ و نیز افراد کم سن وسال می شود.
به گزارش برخی منابع خبری باکو در این طرح محکومان جرایم سنگین و نیز زندانیان سیاسی و مطبوعاتی مورد عفو قرار نگرفتند.
در جمهوری آذربایجان از سال 1995 میلادی تا به حال طی چند مرحله 77 هزار نفر از محکومان به زندان ،حبس تعلیقی و دیگر مجازات قانونی عفو شدند.
خاورم/2400/245/1514 شماره 146 ساعت 42:15 تمام انتهای پیام E18.15-42-52
۰ نفر