۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6195171
T T
۰ نفر
خلاصه برجسته ترین رخدادهای ایران از ساعت 7 تا 14 روز یکشنبه ...............................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/02/86 خلاصه.ایران.داخلی.سیاسی.
**** تهران، همایش روز ملی شوراها با حضور " محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری ، رییس دفتر مقام معظم رهبری ، دبیر شورای نگهبان ، وزیر کشور و جمعی از مقامات کشوری و لشگری روز یکشنبه در تالار بزرک وزارت کشور آغاز شد. در این همایش که اعضای شوراهای شهر و روستای سراسر کشور حضور داشتند ، از شوراهای نمونه کشور تقدیر شد.
**** بندرعباس ، صفار هرندی وزیرفرهنک و ارشاد اسلامی گفت:سیاست کلی ما در این وزارتخانه، گسترش مراکز فرهنگی و هنری است واز این حیث شهرهاو مناطق محروم در اولویت قرار دارند.
**** تهران، "مصطفی پورمحمدی " وزیر کشور گفت: مهمترین وظیفه شوراها انتخاب شهرداران و دهیاران موفق است که انتخاب درست این عزیزان تاثیر بسزایی در مدیریت شهری و روستایی دارد.
**** تهران، سید محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر "علی لاریجانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی به بغداد گفت: در این سفر در خصوص موضوعات مختلف از جمله اجلاس شرم الشیخ، مسایل امنیتی و مسایل دو جانبه بحث و گفت و گو خواهد شد.
**** تهران، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز به کار سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، شوراها را نماد دیگری ازاداره کشور به دست مردم خواندند. ایشان با تجلیل از همت و حماسه آفرینی مردم در سومین دوره انتخابات شوراها تاکید کردند: بنیاد این نهاد اجتماعی بر حل عملگرایانه مشکلات مردم استوار است که این مهم با کسب سرمایه ارزشمند اعتماد عمومی و پرهیز از دخالت دادن انگیزه های جناحی وحزبی درمیدان فعالیت شوراها،محقق خواهد شد.
**** پارس آباد، حسینعلی ضیایی رییس سازمان بازنشستگی کشوری گفت: این سازمان در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان سرمایه گذاری می کند. وی گفت: این سازمان که سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی از اولویت برنامه های آن است با توافق های خود با مدیریت شرکت مغان در بخش های مختلف شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از جمله خرید تلیسه های جدید مشارکت می کند.
**** تبریز، حسین باقری مدیرکل حوادث غیرمترقبه وزارت کشور اعلام کرد: از سوی سازمان ملل متحـد، مرکز کاهش خطر پذیری لرزه ای در منطقه آسیا واقیانوسیه در ایران راه اندازی می شود.
**** تهران، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران شوراها را یک فرصت کم نظیر برای توسعه و خدمتگذاری عنوان کرد و گفت: تشکیل شوراها در سطوح مختلف مدیریت کشور یکی ازاصول مترقی قانون اساسی است. وی در همایش روز ملی شوراهای اسلامی تاکید کرد، شوراها یک بازوی قدرتمند برای ملت و مسوولین هستند.
**** ریاض ، امیر "سعود بن عبدالله بن ثمیان" رییس بزرگترین منطقه صنعتی عربستان در جبیل و ینبع گفت : سفر اخیر "محمود احمدی نژاد به عربستان سعودی زمینه ایجاد بسیاری از فتنه ها را از بین برد.
**** تهران ، "سیدمحمد جهرمی" وزیر کار و امور اجتماعی گفت: هم اکنون بهره وری نیروی کار در بنگاههای اقتصادی بیش از بهره وری سرمایه است لذا در صورتی که بتوان بهره وری سرمایه را توسط مدیریت بهتر و کارآفرین افزایش داد، می توان بهره وری را در بنگاه های اقتصادی بالا برد.
**** تهران، "علی لاریجانی " دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به اظهارات اخیر "خاویر سولانا" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درمورد مواضع رهبری در خصوص آمادگی ایران برای مذاکره با آمریکا گفت ، که چنین مطلبی از قول مقام معظم رهبری در گفت و گوها مطرح نشد و برداشت سولانا نادرست است.
**** 1747 شماره 127 ساعت 02:14 تمام انتهای پیام E09.14-02-49
۰ نفر