۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6193992
T T
۰ نفر
همایش سراسری "تاریخ امروز" با صدور قطعنامه ای در خواف پایان یافت ................................................................
خواف ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/02/86 داخلی.فرهنگی.همایش.تاریخ.
نهمین " همایش سراسری تاریخ امروز " در خواف واقع در شرق خراسان رضوی روز دوشنبه با صدور قطعنامه ای بکار خود پایان داد.
به گزارش ایرنا، "همایش تاریخ امروز" با حضور 100 نفر از سرگروه های تاریخ تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش و بیش از هزار نفر از دست اندرکاران و علاقه مندان به مسایل تاریخی از 31 فرودین ماه در مجموعه ورزشی انقلاب شهرستان خواف برگزار شد.
اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت معلم تهران و محققین و اندیشمندان به همراه دبیران تاریخ شهرستان های استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی عمده میهمانان همایش بودند.
در بیانیه 10 ماده ای این همایش بر تداوم برگزاری همایش های تاریخ، پرهیز از اعمال نظر غیر علمی در تدوین تاریخ معاصر ایران، تدوین و تالیف کتاب تاریخ تمدن و فرهنک اسلامی برای پایه اول دوره متوسطه و اختصاص تدریس آن به دبیران تاریخ، تاکید شد.
همچنین در بندهایی از قطعنامه، شرکت کنندگان خواستار برگزاری دوره های ضمن خدمت براساس سرفصل های نوین دانشگاهی، حمایت معنوی و مادی از دبیران، مولفان و محققان تاریخ، دعوت از پیشکسوتان برای بهره مندی از تجربیات آنها ، محکومیت اقدامات غیر علمی رسانه های بیگانه و ضرورت پرداختن بیشتر به تاریخ در کتابخانه های تاریخ و رسانه ها، حفظ و بازسازی آثار تاریخی برای ایجاد امید در نسل های آینده و تاسیس موزه مردم شناسی خواف شدند.
در مراسم اختتامیه این همایش ضمن تقدیر از 13 نفر از پژوهشگران تاریخ همچنین لوح و تندیس همایش به آنان اعطاء شد .ک/3 7495/662/659 شماره 009 ساعت 34:09 تمام انتهای پیام E03.09-34-47
۰ نفر