۳۱ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6193481
T T
۰ نفر
فارس میزبان دولت/ مجتمع مسکونی 88 واحدی داراب به بهره برداری رسید ..................................................................
شیراز، داراب خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/1/86 داخلی.هیات دولت.فارس.
همزمان با بیست و هفتمین سفر استانی رییس جمهوری به فارس و باحضور وزیر مسکن و شهرسازی، مجتمع مسکونی 88 واحدی شهرستان داراب به بهره برداری رسید.
گزارش دریافتی روز جمعه حاکی است این مجتمع در زمینی با زیربنای هفت هزار و 850 مترمربع و در چهار طبقه احداث شده است.
همچنین مهندس محمد سعیدی کیا وزیر مسکن و شهرسازی، کلنک مجتمع صنایع کشاورزی و فرآورده های جانبی شهرستان داراب را در زمینی به مساحت 40 هزار مترمربع و زیر بنای 12 هزار و 500 مترمربع به زمین زد.
این مجتمع با هدف ساخت دو واحد 100 هزار تنی سیلو برای نگهداری گندم، یک واحد صنعتی تولید نانهای صنعتی، کیک و شیرینی با ظرفیت 720 تن، یک واحد تولید ماکارونی با ظرفیت 15 هزار تن و یک واحد تولید نشاسته با ظرفیت 21 هزار تن و ظرفیت تولید روزانه 400 تن آرد، احداث می شود.
حجم سرمایه گذاری که برای احداث این مجتمع در نظر گرفته شده افزون بر 150 میلیارد ریال و 11 میلیون یورو است و مجری احداث آن بخش خصوصی است و زمینه اشتغال به کار 350 نفر را داراست.
وزیر مسکن و شهرسازی همچنین کلنک احداث شهرک مسکونی اجاره ای بنیاد مسکن شهرستان داراب در زمینی به مساحت شش هزار و 770 مترمربع را به زمین زد.
در این شهرک، 112 واحد مسکونی با مساحت مفید 75 مترمربع برای هر واحد ساخته خواهد شد.
همچنین پنجشنبه شب، وزیر مسکن و شهرسازی در جلسه شورای اداری شهرستان داراب گفت: ما مصمم هستیم برای آن دسته از افرادی که قادر به خرید مسکن نیستند، واحد مسکونی تهیه کنیم ولی این امر در قالب طرحهای اجاره به شرط تملیک نخواهد بود.
سعیدی کیا افزود: در ادامه احداث واحدهای مسکن روستایی نیزطی 10 سال گذشته، 200 هزار واحد مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن احداث شده است.
وی اظهار داشت: اگر چه ما به دنبال اجرای طرحهایی هستیم که در روال اداری کشور حل آن مشکل و دشوار است ولی بنا نیست که در سفرهای استانی رییس جمهوری و هیات همراه یک برنامه 20 ساله را اجرا کنیم.
نماینده مردم شهرستانهای داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی دراین نشست به محرومیت این شهرستان اشاره کرد و گفت: اعتبارات تخصیص داده شده به شهرستان داراب پاسخگوی بحرانها و مشکلات موجود در این شهرستان نیست و افزایش بودجه و اعتبارات برای حل آنها ضروری است.
حجت الاسلام عبدالمحمد رستاد، راه ارتباطی داراب - شیراز- بندرعباس، رسیدگی به وضعیت سد رودبال و تجهیز بیمارستان داراب را از اهم خواسته های مردم شهرستان داراب عنوان کرد و خواستار انعکاس آن ازسوی نماینده دولت شد.
شهرستان داراب در جنوب شرقی استان فارس واقع شده و فاصله مرکز آن با شیراز 225 کیلومتر است.
7376/679/675 شماره 115 ساعت 00:16 تمام انتهای پیام E31.16-00-22
۰ نفر