۲۳ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6191900
T T
۰ نفر
مراسم سالگرد شهیدان آوینی و صیاد شیرازی در بهشت زهرا برگزار شد ..............................................................
شهرری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/01/86 داخلی.فرهنگی.شهید.
مراسم سالروز شهادت شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی و سردار سرافراز سپاه اسلام شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی شامگاه پنجشنبه در قطعه 29 بهشت زهرا برگزار شد.
در این آیین رییس عقیدتی سیاسی ستاد نیروی زمینی ارتش گفت: اندیشه و منش شهدا و اهداف انان در عمل آشکار است.
حجت الاسلام بحرینی افزود: روحیه شهدا بزرک است چرا که انان دست از دنیا شسته و با خدای خویش معامله کرده اند.
وی اظهار داشت: شهیدان صیاد شیرازی و آوینی و تمام شهدا عاشقانه پا به عرصه میدان جهاد گذاشته و عشق به اسلام و ولایت سراسر وجود آنان را فرا گرفته بود.
وی خاطر نشان کرد: شهدا فقط خدا را دیدند و از دنیا بریدند و بندگی حق را به جا آوردند.
بحرینی تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی عشق حقیقی و الهی را یافته و به مقام والای شهادت دست پیدا کرده و تمام هستی خود را در راه عشق الهی فدا کرد.
در ادامه این مراسم ناصری یکی از هم رزمان شهید صیاد شیرازی در دوران دفاع مقدس گفت: مقام شهدا بسیار ارزشمند و بالا است به طوری که هیچ کلمه ای را نمی توان یافت که در مورد آن سخن بگوید.
وی اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی و شهید همت ابراهیم وار توانستند اسماعیل وجودی خود را در راه خدا قربانی کنند و از نفسانیات دور شوند.
وی خاطر نشان کرد: صیاد شیرازی نمونه یک انسان الهی بود و در برابر خدای یگانه سر تسلیم فرود آورده و پشت به مقامات دنیایی کرده بود.
ناصری افزود: صیاد شیرازی فردی بود که در هر کاری رضایت خدا را در نظر داشت و رضایت خدا را در گرو خدمت به خلق می دانست و همین بعد اعتقادی وی سبب عزت و بزرگیش در بین مردم شد.
وی خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی معتقد بود اگر درجه و پست دنیایی نصیب کسی شد مسئولیت فرد نیز سنگین تر می شود چرا که انسان در کسوت مسئول در برابر خدای متعال و بندگان متعهد می شود.
وی گفت: شهید صیاد شیرازی و سید مرتضی آوینی برای این مرز و بوم خدمت کردند و کارهای شایسته و مفیدی برای کشور شیران و مهد دلیران انجام دادند.
7303/1660 شبک 1562 شماره 131 ساعت 18:21 تمام انتهای پیام E23.21-18-04
۰ نفر