۱۳ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6190428
T T
۰ نفر
سرداررویانیان: حجم ترافیک محورهای ارتباطی کشور سنگین است ........................................................
دماوند، تهران بزرک خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/01/86 داخلی.اجتماعی.راهنمایی ورانندگی.روزطبیعت.
معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: هم اکنون حجم ترافیک در محورهای ارتباطی کشور بخاطر پایان تعطیلات نوروزی ، بازگشت مسافران و گردشگران روزطبیعت به شهرها و مقاصد بیشتر و سنگین است.
سردارمحمد رویانیان روزدوشنبه به خبرنگارایرنادر جاجرود اعلام کرد: این حجم ترافیک و افزایش تردد خودروها درمحورهای ارتباطی و بزرگراه های منتهی به تهران بیشتر است.
وی توصیه کرد: رانندگان وسایل نقلیه با احتیاط کامل، بدون عجله وشتاب در محورهای ارتباطی رانندگی کرده و با عوامل پلیس راه همکاری کنند.
سرداررویانیان اضافه کرد: ترافیک یک امر عادی است ولی به دلیل افزایش میزان سفرهای برون شهری، بارش برف وباران دربیشتر محورهای ارتباطی کشورو لغزنده بودن این محورها به یک امر غیرعادی تبدیل شده است.
وی اظهارداشت: مردم باید با تحمل صبروحوصله و احتیاط لازم با ماموران پلیس راه و راهنمایی و رانندگی که حضوری فعال وقدرتمند درمحورهای ارتباطی کشور دارند، همکاری کرده و با شتاب ، سرعت و سبقت غیرمجاز تعطیلات نوروزی را به کام خود و همراهان تلخ نکنند.
وی تصریح کرد: مردم به خصوص رانندگان وسایل نقلیه باید با پذیرش این شرایط با دقت و صبر بیشتر تا رسیدن به مقصد، درست برانند.
معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: سال گذشته تنها در روز سیزدهم فروردین 104 نفر در حوادث رانندگی محورهای ارتباطی کشور جان خود را از دست دادند.
سرداررویانیان گفت: ولی امسال باهمکاری خوب مردم در این روز، تاکنون تنها 10 نفر در حوادث رانندگی کشور فوت کرده اند.
وی بیشترین عامل بروز تصادفات در چنین ایامی را خستگی، شتاب، سرعت و سبقت غیرمجاز دانست و اظهارداشت: خوشبختانه امسال عوامل پلیس راه در همه محورها حضوری قوی داشته و مردم نیز ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی همکاری بسیار خوبی با عوامل پلیس داشته اند.
وی تصریح کرد: اینک به غیر از محور ارتباطی چالوس همه راه های اصلی و بزرگراهی کشور باز است و تردد وسایل نقلیه در آنها جریان دارد.
سردار رویانیان یادآور شد: در برخی محورهای ارتباطی ممکن است عوامل پلیس راه برای بازکردن گره های ترافیکی و یا دیگر مواردی که ممکن است در یک محور باتوجه به شرایط جوی روی دهد، برای مدت کوتاهی مانع از تردد وسایل نقلیه شوند که در این صورت نیاز به همکاری بیشتر مردم و صبر و حوصله آنها داریم.
وی اضافه کرد: هم اکنون با توجه به یک طرفه بودن جاده هراز از امامزاده هاشم به سمت رودهن و جاجرود، ترافیک دراین محور سنگین تراست وعوامل پلیس راه و راهنمایی و رانندگی در طول این محور به صورت پیاده و گشت های سواره اقدام به هدایت وسایل نقلیه می کنند.
به گفته سرداررویانیان، در محور هراز و فیروزکوه بارش پراکنده باران و برف وجود دارد که رانندگان وسایل نقلیه باید با حفظ آرامش، عدم شتاب و عجله، راندن صحیح ، احتیاط کامل و سرعت کم مانع از بروز حوادث ناگوار رانندگی شوند.
تهرام/ت/7250/588/587 شماره 046 ساعت 52:18 تمام انتهای پیام E13.18-52-03
۰ نفر