۱۸ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6188388
T T
۰ نفر
سومین همایش حفظ حقوق بیت المال در اراضی ومنابع طبیعی برگزار می شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/18 اجتماعی.قضایی.قضایی و حقوقی سومین همایش حفظ حقوق بیت المال در اراضی ومنابع طبیعی با حضور مقامات عالیرتبه قضایی و اجرایی کشور 20 اسفند ماه سال جاری در سالن همایش های هتل المپیک تهران برگزار می شود.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از آنجایی که زمین خواری با همکاری عوامل متعدد با جعل اسناد و تصرف اراضی به صورت جرم سازمان یافته صورت می گرفت ضروری بود که قوه قضاییه با هماهنگی دستگاه های اجرایی به صورت منسجم و با یک روش علمی با این جرم سازمان یافته مبارزه کند.
براساس این گزارش با این هدف شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی از سال 83 با رهنمودهای مقام معظم رهبری و به دستور رییس قوه قضاییه تشکیل شد و پس از آن مبارزه با جرم سازمان یافته زمین خواری با هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط به صورت منسجم ادامه یافت .
در این گزارش آمده است: همچنین با تشکیل دادسرای ویژه مبارزه با زمین خواری رسیدگی به پرونده های زمین خواری تسریع و تخصصی تر شده است.
براساس این گزارش فعالیت این شورا و هماهنگی های ایجاد شده نه تنها پدیده زمین خواری مهار شد بلکه به شدت کاهش یافت و برخورد قاطع با مجرمین باعث بازدارندگی بسیاری از افرادی شد که در اندیشه تصرف اراضی دولتی بودند، فعالیت شورا در سه سطح شورای عالی، استانی و دبیرخانه شورا متمرکز شده است.
1348 شماره 045 ساعت 16:36 تمام
۰ نفر