۱۰ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6187887
T T
۰ نفر
معاون اول قوه قضاییه: ادعای نقض حقوق بشر، با هدف فشار به ایران است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/10 اجتماعی.قوه قضاییه.حقوق بشر معاون اول رییس قوه قضاییه روز شنبه گفت که ادعای نقض حقوق بشر از سوی آمریکا و برخی دولت های اروپایی، دفاع از حقوق انسان و حقوق بشر نیست، بلکه برای فشار سیاسی به کشورهای جهان سوم و در حال توسعه به ویژه جمهوری اسلامی ایران است.
اظهارنظر ابراهیم رییسی پاسخی به بیانیه وزارت امور خارجه دولت آمریکا در خصوص وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران است.
وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، چند کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد.
وی در حاشیه همایش پیشگیری از وقوع جرم در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره واکنش ایران به بیانیه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضع حقوق بشر در ایران گفت: تهران روش دولت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا پیش بینی می کرد. دولت جدید آمریکا نیز همانند دولت های گذشته روش فشار به جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کند.
معاون اول رییس قوه قضاییه تصریح کرد: موضوع حقوق بشر همواره یکی از موضوعاتی بود که مدعیان حقوق بشر یعنی آمریکا و کشورهای اروپایی به واسطه آن تلاش کردند به سایر کشورها فشار سیاسی وارد کنند.
رییسی نخستین حامی نقض حقوق بشر در جهان را دولت آمریکا دانست و با اشاره به وجود زندان مخوف گوانتانامو گفت: آمریکا همواره از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرده است و با توجه به سابقه اش باید شرمنده باشد که حتی نام حقوق بشر را به زبان آورد، مگر آنکه ابتدا اشتباهات خود را بپذیرد و عذرخواهی کند.
وی تصریح کرد: از دیدگاه تهران، با تغییر دولت ایالات متحده آمریکا، فقط ویترین عوض شده است و تغییر ویترین به معنای تغییر ماهیت نیست.
معاون اول رییس قوه قضاییه افزود: اگر خانم هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا دلش برای حقوق بشر می سوزد، نخست رژیم صهیونیستی را به خاطر جنایاتش محکوم کند و به این کمک تسلیحاتی نکند.
رییسی اظهار داشت: از منظر ملت ها، جمهوری اسلامی ایران مهمترین حامی حقوق انسان ها است و تهران، مهمترین مدافع حقوق بشر در جهان محسوب می شود.
وی گفت: اینها - آمریکا - دلشان برای اقلیت های مذهبی نسوخته است.
معاون اول رییس قوه قضاییه با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اقلیت های مذهبی در ایران چون سایر شهروندان مسلمان، آزادانه زندگی می کنند، از همه حقوق برخوردارند و آزادی مذهب دارند.
رییسی طرح نقض حقوق اقلیت های قومی و مذهبی را اتهامی با هدف سیاسی برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این موضوع دیگر نخ نما شده است و خانم وزیر امور خارجه آمریکا بهتر است از کسانی که پیش از او در آمریکا سمتی داشته اند سوال کند و بدانند که دیگر نمی توانند این گونه با یک انقلاب و مردمی که می خواهند مستقل بماند، رفتار کنند.
1962//1572 شماره 011 ساعت 11:10 تمام
۰ نفر