۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6187740
T T
۰ نفر
پروفسور سمیعی: اگر شرودر صدراعظم بود هرگز با او به ایران نمی آمدم ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/05 فرهنگی.میراث فرهنگی.موزه پروفسور مجید سمیعی،جراح مغز و اعصاب ایرانی، گفت: اگر شرودر اکنون صدراعظم آلمان بود هرگز با او به ایران نمی آمدم زیرا نمی خواستم در کنار او فردی سیاسی تلقی شوم.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار میراث فرهنگی ایرنا، وی در مراسم گشایش موزه پروفسور سمیعی در مجموعه سعدآباد تهران که گرهارد شرودر صدر اعظم آلمان نیز در آن حضور داشت، گفت : ایجاد این موزه برای فردی که در ایران به دنیا آمده، در مدارس آن تحصیل کرده و به تاریخ بزرگ این کشور آشنایی دارد ، باعث مباهات است.
وی دراین مراسم به ادامه تحصیل خود در آلمان اشاره کرد و افزود: بهترین دوران موفقیت من در زمان نخست وزیری گرهارد شرودر در آلمان فدرال بود، زیرا وی سیاستمداری بود که تنها به فکر جمع آوری آرا نبود و پس از رسیدن به مقام نخست وزیری دوستی عمیقی با من برقرار کرد.
وی ،ابراز امیدواری کرد ایجاد و راه اندازی این موزه بتواند در تعمیق روابط دوستی ایران و آلمان نقش بسزایی ایفا کند.
این استاد سرشناس علم پزشکی ، ادامه داد: امیدوارم حضور شرودر در ایران ارتباط صمیمی بین دو ملت ایران و آلمان برقرار کند.
سمیعی به پروفسور رود استاد برجسته موزه در آلمان و دنیا اشاره کرد و افزود: پروفسور رود که هم اکنون مدیر سیزده موزه آلمان است، در جمع آوری مستندات مربوط به موزه سمیعی، من را یاری می کند.
موزه پروفسور سمیعی امروز طی مراسمی با حضور اسفندیار رحیم مشایی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسوولان در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گشایش یافت.
تعداد زیادی از مدال ها، مدارج علمی و افتخارات در عرصه های پزشکی ملی و جهانی و خلاصه ای از زندگی نامه شخصی و علمی همراه با کتاب ها و مقالات پروفسور سمیعی در این موزه به نمایش گذاشته شده است.
پروفسور سمیعی جراح مغز و اعصاب ایرانی به عنوان برترین و حاذق ترین جراح مغز و اعصاب در جهان شناخته شده است.
وی تاسیس کننده انجمن جراحان قاعده جمجمه است که هرسال در کنگره های پزشکی آخرین دستاوردهای علمی را به نمایش می گذارد.
ابداع نخستین جراحی میکروسکوپی مغز، ابداع عمل جراحی قاعده جمجمه، تالیف بیش از 200 مقاله و 13 کتاب در حوزه تخصصی مغز و اعصاب از دیگر موارد شاخص کارنامه علمی پروفسور سمیعی است.
سمیعی در سال 1316 در شهرستان رشت به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلات به آلمان رفت و در سال 1351 موفق به کسب درجه پروفسوری مغز و اعصاب شد.
وی هم اکنون ریاست فدراسیون جهانی جراحان اعصاب و ریاست بیمارستان علوم عصبی هانوفر آلمان را برعهده دارد.
پروفسور سمیعی در سال 1385 به عنوان چهره ماندگار علمی ایران در عرصه علوم پزشکی معرفی شد.
شماره 004 ساعت 08:54 تمام
۰ نفر