۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6187739
T T
۰ نفر
صدراعظم سابق آلمان: دانشمندان آلمانی همواره از علم پزشکی ایران استفاده می کنند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/05 فرهنگی.میراث فرهنگی.موزه گرهارد شرودر ،صدراعظم سابق آلمان، گفت: دانشمندان آلمانی همواره از علم پزشکی سنتی ایران بهره برده اند و بدون استفاده از آموزه های علمی ایران باستان، دست یابی به پیشرفت های کنونی جهان امکان پذیر نبوده است.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار میراث فرهنگی ایرنا، وی در مراسم گشایش موزه پروفسور مجید سمیعی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد یاداور شد که ایجاد این موزه نشان دهنده توجه ایرانیان به سنت دیرینه پژوهش در پزشکی و پیوند آن با گذشته است.
شرودر با بیان این که پروفسور سمیعی بدون شک شایسته تقدیر و احترام است، افزود: با راه اندازی موزه سمیعی ، فعالیت های پرثمر وی در حوزه پزشکی برای نسل های حال و آینده به نمایش گذاشته می شود.
صدراعظم سابق آلمان اظهار داشت: تشکیل این موزه راهکار مناسبی برای جهان شمول شدن دانش پزشکی است و این پزشک متخصص را موظف به ارایه خدمات بیشتری در عرصه پزشکی می کند.
موزه پروفسور سمیعی امروز - یکشنبه - با حضور اسفندیار رحیم مشایی رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسوولان در مجموعه سعداباد گشایش یافت .
در این موزه ، تعداد زیادی از مدال ها، مدارج علمی و افتخارات پروفسور سمیعی در عرصه های پزشکی ، ملی و جهانی و خلاصه ای از زندگی نامه شخصی و علمی همراه با کتاب ها و مقالات این جراح مغز و اعصاب به نمایش گذاشته شده است.
پروفسور سمیعی جراح مغز و اعصاب ایرانی به عنوان برترین و حاذق ترین جراح مغز و اعصاب در جهان شناخته شده است.
وی تاسیس کننده انجمن جراحان قاعده جمجمه است که هرسال در کنگره های پزشکی سراسر جهان ، آخرین دستاوردهای علمی خود را به نمایش می گذارد.
ابداع نخستین جراحی میکروسکوپی مغز، ابداع عمل جراحی قاعده جمجمه، تالیف بیش از 200 مقاله و 13 کتاب در حوزه تخصصی مغز و اعصاب از مهمترین فعالیت های علمی پروفسور سمیعی است.
سمیعی در سال 1316 در شهرستان رشت به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلات به آلمان رفت و در سال 1351 موفق به کسب درجه پروفسوری مغز و اعصاب شد.
وی هم اکنون ریاست فدراسیون جهانی جراحان اعصاب و ریاست بیمارستان علوم عصبی هانوفر آلمان را برعهده دارد.
پروفسور سمیعی در سال 1385 به عنوان چهره ماندگار علمی ایران در عرصه علوم پزشکی معرفی شد.
شماره 003 ساعت 08:52 تمام
۰ نفر