۶ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6184667
T T
۰ نفر
خطیب جمعه شهرکرد: نوع عزاداری ها نباید به آرمان عاشورا لطمه بزند ................................................................
شهرکرد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/10/87 داخلی.سیاسی.عبادی.نماز جمعه.
نماینده ولی فقیه درچهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد،بااشاره به فرارسیدن ماه محرم تصریح کرد:برگزاری و نوع عزاداری ها برای سید و سالار شهیدان، نباید به آرمان های امام حسین (ع) و عاشورا لطمه بزند.
به گزارش ایرنا،آیت الله"محمدرضاناصری یزدی"درخطبه های نمازجمعه این هفته شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره )این شهر افزود:ایثارگری و شهادت، مقاومت و پایداری، عشق به خدا و عبودیت حق، اجرای احکام الهی و امر به معروف و نهی از منکر، زنده نگهداشتن ارزشهای الهی و جلوگیری از انحراف اسلام از آرمان های مهم قیام عاشورای حسینی است.
وی تصریح کرد:عبرت های عاشورا برای همگان ناگفته باقی مانده و این عبرتها که همانا جهاد و شهادت در راه خداوند است باید بیان شود.
ناصری افزود: عزاداری امام حسین (ع) و دهه های محرم باید بدور از هرگونه مبالغه و خرافه گرایی انجام شود.
او تصریح کرد: در مجالس عزاداری و آیین های سوگواری اباعبدالله حسین (ع) نباید آسیبی به مساله اصلی قیام امام حسین (ع) و اهداف آن وارد شود.
وی گفت: آیین های عزاداری نباید از مسیر اصلی منحرف شوند زیرا اینگونه حرکات باعث سوء استفاده های دشمنان انقلاب و شیعه می شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در آیین های عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) باید اهداف قیام عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر تبیین شود و به مساله نماز که امام حسین (ع) برای اقامه آن قیام کرد باید در این آیینهای مورد توجه قرار گیرد.
ناصری بیان داشت:ایجاد انحراف و بد جلوه دادن عزاداری سید و سالار شهیدان در بین جهان اسلام و ایجاد تفرقه بین سنی و شعیه ، خواست آمریکا و صهیونیزم است و کنگره آمریکا برای ایجاد ناتو فرهنگی و انقلابهای نرم در ایران 700 میلیارد دلار تصویب کرده است.
به گزارش ایرنا،ائمه جمعه چهارمحال وبختیاری نیز در خطبه های این هفته نمازجمعه بر احیای امر به معروف و نهی از منکر و حفظ ارزشهای قیام عاشورای حسینی تاکید کردند.ک/2 7359/671/1547 شماره 012 ساعت 13:43 تمام
۰ نفر