۲۱ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6183935
T T
۰ نفر
معاون رئیس جمهور: فرصت خلاقیت و نوگرایی جوانان در کشور فراهم است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/21 اجتماعی.جوانان.معاون رییس جمهوری.اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان کشور گفت : هم اینک در انقلاب اسلامی که عصر شکفتن است ، این فرصت فراهم شده که جوانان برای نوآوری و خلاقیت تلاش کنند و در آینده ای روشن به سوی الگوهای کامل پیش روند.
محمد جواد حاج علی اکبری روز پنجشنبه در نشستی با اعضای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان گلستان در کانون طه گرگان افزود: تنها باید جوانان سهم خود را در این نوآوری و تغییر تعریف کنند و هر کس باور کند که می تواند بهتر از آنچه هست ، می باشد و همچنین برای رفع نواقص و تاخیرها ، متعهد شود.
وی ، نوآوری را پیدا کردن راه های کوتاه به سوی مقصد دانست و گفت : مهمترین تغییر، تغییر در روشها و نوکردن راه هاست و تغییر و نوگرایی در دانش آموزان باید در مسیر شکوفایی و شکفتن بوده و در مسیری که در آخر افسردگی را برای دانش آموز به دنبال داشته باشد، نباشد.
به گفته وی همچنین این تغییر باید به سمت زیبایی های اخلاقی و انسانی و تحت رهبری عقل قرار گیرد.
وی ، زیاده روی در نوگرایی ظاهری را خط شیطانی دانست که انسان را از پرداختن به حس شکوفایی غافل می کند و وقت و سرمایه جوانی را از بین می برد.
حاج علی اکبری ، فرصت شناسی را از عوامل مهم در نوگرایی عنوان کرد و گفت : با فرصت شناسی است که انسان از همه امکانات محیطی و درونی برای بازآرایی شخصیت خود و حذف اشکالات و نقصها استفاده می کند.
وی ، تغییر کردن به سمت الگوی مطلوب ، نو شدن و ابتکار را برای رسیدن به مقصد بسیار مهم دانست و افزود: در دوره های زندگی انسانی ، دوره جوانی ارتباط خاصی با نوگرایی دارد که جوان آن را به خوبی احساس می کند و اگر این تغییر و نوگرایی در جوان نباشد، باید تعجب کرد.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: گاهی برخی از افراد فکر می کنند که نوگرایی تنها برای عده ای افراد است که این نگاه غلط است و در حقیقت انگیزه کشی است در حالیکه تنها دو درصد نیروی الهام در نوگرایی تاثیر دارد و بقیه انگیزه و خواستن است .
حاج علی اکبری اظهارداشت : نوآوری و شکوفایی وظیفه ای الهی است که فضای اجتماعی و محیطی در بروز آن موثرند اما عامل اصلی در این شکوفایی خود جوانان هستند.
رئیس سازمان ملی جوانان کشور گفت : برای این که جوانان بتوانند از این فیض الهی بهره مند شوند باید نگاه مثبت وروشن بین ، شجاعت ، اعتماد به خداوند و تمرکز داشته باشند.
حاج علی اکبری به دانش آموزان توصیه کرد که در تحولاتی که در نظام جهان در حال انجام است سهم داشته باشند و با حرکت جمعی در مسیر شکوفایی در برابر نیروهایی شیطانی که می خواهند افسردگی را در جوانان شیوع دهند، مقاومت و ایستادگی کنند.
وی گفت : با توان جمعی ، سرعت در میدان شکفتن زیاد می شود والان در انقلاب اسلامی بهترین فرصت برای این کار است .
به گفته وی ، انجمنهای اسلامی پایگاه دانش آموزی است که اهداف مقام معظم رهبری را رهگیری و پیگیری می کند و یک مرکز انقلابی است که فعالیتهای دانش آموزی را تبیین و با محیط هماهنگ می کند تا از این رهنمودها استفاده و آنها را دنبال کنند و به جریان بیاندازد.
دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان نیز گفت : همه برکت اتحادیه های دانش آموزی به دو ویژگی شاخص بستگی دارد که آن وجود نماینده مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر در اتحادیه می باشد.
محمد تقی فخریان افزود: اگر انقلاب اسلامی را ولایی ودینی بدانیم و گفتمان انقلاب را برتر در دنیا بدانیم ، دانش آموزان اتحادیه ها در تحقق این اهداف برتر هستند و باید پرچمداری کنند.
به گفته وی ، هر چه حضور دانش آموزان اتحادیه ها در صحنه ها بیشتر باشد، آنجا بهترین اتحادیه خواهد بود.
فخریان با اشاره به این که انجمن اسلامی دانش آموزان تشکل مستقل و فعال است ، افزود: نامگذاری امسال با نام سال نوآوری و شکوفایی را اگر تنها در انجمنهای دانش آموزی پیاده کنیم و از امکانات موجود انجمن ، استعدادهای گروهی و توانمندیهای بیرونی استفاده کنیم حداکثر شکوفایی را در خود ایجاد کرده ایم .
فخریان در ادامه ، احترام به پدر و مادر را یکی ازمسایل مهم دانش آموزان و سر لوحه کار اتحادیه های دانش آموزی بیان کرد.ک 3 601/7464/ 579 / 1526 شماره 029 ساعت 21:06 تمام
۰ نفر