۳ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6180673
T T
۰ نفر
آموزش بیش از 38 هزار نفر در دوره های امداد و نجات هلال احمر تهران ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/03 اجتماعی.هلال احمر .دوره آموزشی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهر تهران گفت: 38 هزار رو 990 نفر در پایتخت از ابتدای سالجاری تاکنون دوره های آموزش امداد و نجات را گذراندند.
مجید خطیبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و 130دوره آموزش امداد و نجات در تهران برگزار شده است.
به گفته خطیبی، این دوره های آموزشی در قالب هفت دوره امداد و نجات 160 ساعته تکمیلی، بیش از یک هزار و 100 دوره آموزش 32 ساعته پایه و حدود 25 دوره آموزش هشت ساعته همگانی امدادی برگزار شده است.
وی با اشاره به مباحث این دوره های آموزشی افزود: در این دوره های آموزشی فراگیران با مباحث امداد و نجات، هلال احمر و صلیب سرخ و فعالیت های آن، نقش و وظایف امدادگر و جایگاه وی در هلال احمر آشنا شدند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهر تهران گفت: آشنایی با قوانین و مقررات امداد و نجات، مروری بر مباحث دوره عمومی امداد و کمک های اولیه، احیای قلبی- ریوی و نحوه دستیابی به مصدوم و حمل و انتقال وی از دیگر مباحث این دوره های آموزشی بود.
خطیبی، داروشناسی مقدماتی و عوارض ناشی از تزریقات، بهداشت در سوانح و آشنایی با بیماری های شایع در مناطق آسیب دیده، حمایت روانی در سوانح، انواع شکستگی ها، آسیب های استخوانی، مسمومیت ها و سوختگی ها، چگونگی حمایت های روانی مصدومان در سوانح، آمار و گزارش نویسی در حوادث و پذیرش آسیب دیدگان را از جمله مباحث این دوره های آموزشی عنوان کرد.
وی افزود: در این دوره های آموزشی فراگیران با اصول تیم های امداد و نجات و چگونگی تشکیل آن، تجهیزات امدادی، اسکان اضطراری و زندگی در شرایط سخت، اطفای حریق، نقشه خوانی و جهت یابی، ارتباطات و مخابرات در سوانح و فوریت های پزشکی نیز، آشنا شدند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهر تهران، ارتقای سطح آگاهی و آموزش را از جمله موثرترین عوامل کاهش اثرات حوادث و سوانح طبیعی عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی، مدیریت صحیح، همکاری و همدلی می توان اثرات بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه را کاهش داد.
وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر، سرعت در امر کمک رسانی به آسیب دیدگان و حضور به موقع در محل حوادث و بلایا را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
وی خاطر نشان کرد: هر چه فاصله زمانی امداد رسانی در مواقع بروز بحران و حوادث طبیعی کوتاه تر شود، تعداد مجروحان و جان باختگان ناشی از حوادث نیز کاهش می یابد.
شماره 003 ساعت 10:50 تمام
۰ نفر