۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6178135
T T
۰ نفر
رییس انجمن داروسازان: صنعت دارو با 200میلیارد تومان متحول می شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/09 اجتماعی.دارو .داروسازان .کسربودجه رییس انجمن داروسازان ایران گفت: صنعت داروسازی کشور با 200 میلیارد تومان می تواند متحول شود.
دکتر مرتضی آذرنوش روز شنبه در مراسم روز داروساز که در شرکت لابراتوارهای رازک برگزار شد افزود: این رقم در مقایسه با اقتصاد کلان کشور رقم قابل توجهی نیست.
آذرنوش با بیان مشکلات صنعت دارو در داخل کشور به مشکلات این صنعت با خارج کشور نیز اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر شرایط تولید و تجارت دارو در کشور خیلی تغییر یافته و سهم قابل توجهی از خریدهای خارجی دیگر به صورت فاینانس نیست بلکه به صورت نقدی است.
وی اظهارداشت: در زمان حاضر این صنعت از آنجا که باید خرید نقدی از خارج انجام دهد باید نقدینگی داشته باشد که با کسری مواجه است.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری داروی تامین اجتماعی همچنین به داروی با کیفیت در این شرکت اشاره کرد و گفت: هر چند هدف، تامین داروی با کیفیت است اما در هر صورت نگاه اقتصادی به تولید، اجتناب ناپذیر است و برای ما مقدور نیست دارویی را تولید کنیم که صرفه اقتصادی نداشته باشد.
وی با بیان اینکه در بخش هایی از صنعت دارو کمبودی وجود ندارد، اظهارداشت : اما در برخی از بخش ها از جمله تولید فراورده های خونی، مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.
شماره 059 ساعت 18:55 تمام
۰ نفر