۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6178132
T T
۰ نفر

اختصاصی ایرنا/

۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6178132
اختصاصی ایرنا/ نماینده زرتشتیان در مجلس: در جامعه زرتشتیان 33 انجمن مصوب داریم ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/09 اجتماعی.حاشیه مراسم پایانی ساماندهی گلزار شهدای زرتشتی .نماینده زرتشتیان در مجلس دکتر اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم پایانی ساماندهی گلزار شهدای زرتشتی در آرامگاه قصرفیروزه تهران به خبرنگار ایرنا گفت: در جامعه زرتشتیان 33 انجمن مصوب داریم که مهمترین اصل در این انجمن ها کمک به افراد نیازمند است.
نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا، در مورد انجمن های مستقل جامعه زرتشتی در رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران اظهار داشت: خانواده شهدا آن قدر گرانقدر هستند که اعلام نیاز نمی کنند ولی اگر در امور خانواده شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس نیازی مشاهده شود، انجمن هایی که به صورت NGO به جامعه زرتشتی خدمات اجتماعی می دهند، رسیدگی می کنند.
نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی با تشکر از مسوولین بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در ساماندهی گلزار شهدای زرتشتی، در مورد تاثیر این همکاری ها گفت: مهمترین اصل در این برنامه ها اتحاد و همدلی است که نشان بدهیم ما یک چیز مشترک داریم و آن هم ایران است.
وی افزود: هر چه این برنامه ها بیشتر باشد، دلها به یکدیگر نزدیک می شود و اگر احیانا موارد اختلافی هم باشد با صحبت و مذاکره قابل حل است.
در ادامه این گفت و گو، مادر شهید فرهاد خادم از شهدای زرتشتی هشت سال دفاع مقدس نیز از ساخت بنای یادبود شهدای گمنام در مزار شهدای زرتشتی در آرامگاه قصر فیروزه تهران ابراز خرسندی کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: من چون یک شهید برای وطن خود داده ام خود را جدا از جامعه کل نمی دانم و هر کاری که برای این شهدا که جانشان را برای وطن گذاشته اند، انجام شود، خیلی کم است.
مادر شهید فرهاد خادم افزود: تاکنون از بنیاد شهید و امور ایثارگران چیزی نخواسته ام و اعتقاد قلبی دارم وقتی فرزندم به میدان رفت هیچ چشمداشت مالی نداشت و این مساله در میان نبود که من در ازای خون شریف او چیزی را طلب کنم.
این مادر شهید افزود: خانواده های شهدای زرتشتی این مساله را رعایت می کنند و خون شهید برایشان خیلی پربها و گرانقدر است که بخواهند در برابر آن چیزی بخواهند.
مادر شهید فرهاد خادم گفت: من به عنوان یک رابط بین خانواده های شهدای زرتشتی و انجمن زرتشتیان هستم و اگر خانواده های شهدا نیازی داشته باشند، آن را برطرف می کنیم و به طور مثال یک جانباز زرتشتی در خانه انجمن به صورت رایگان سکونت دارد.
شماره 056 ساعت 18:18 تمام
۰ نفر