۱۸ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6176354
T T
۰ نفر

معاون اول قوه قضاییه :

۱۸ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6176354
معاون اول قوه قضاییه : بهترین ملاک اجرای عدالت ، اجرای قانون است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/18 اجتماعی.داخلی.قضایی ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه روز سه شنبه تاکید کرد : بهترین ملاک برای اجرای عدالت ، اجرای قانون است .
به گزارش خبرنگار 'گروه اجتماعی ایرنا وی درجمع مسئولین ، قضات دادسرای رسالت وفرماندهان کلانتری های منطقه چهار تهران گفت : دادسرا ، دادگاه و نیروی انتظامی درتمام مراحل دادرسی سعی کنند قانون بدون کوچکترین نفوذ از ناحیه ای اجرا شود .
رییسی با بیان اینکه هر میزان قانون نقض شود به عدالت خدشه وارد خواهد شد ، گفت : حضور نیروها درصحنه جرم و کاهش تهدید دو رکن برای ایجاد امنیت و اجرای عدالت خواهد بود .
وی گفت : دستگاه قضایی آداب قضاوت وآیین دادرسی ، تحقیق وکشف و کیفر خواست دارد وپلیس هم دربخش پیشگیری از وقوع جرم با حضور دائمی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی نقش بسزایی برعهده دارد .
معاون اول قوه قضاییه افزود:وظیفه هر دو نهاد قضایی وپلیس آن است که با آگاهی ، هوشیاری ، شناخت کامل از وضعیت منطقه ، آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های احتمالی دریک منطقه پیشگیری لازم ودرصورت لزوم برخورد قاطع را به عمل آورد .
رییسی تاکید کرد : زمانی احساس امنیت در جامعه افزایش می یابد که کوچکترین ناامنی در جامعه با برخورد به هنگام و قاطع ایجادکنندگان امنیت و دستگاه قضایی مواجه شود.
وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی شهری است که برای نا امن کنندگان ناامن باشد ، تاکید کرد : تلاش پلیس ودستگاه قضایی می توانند درمقابله با ناهنجاری ها عرصه را برای نا امن کنندگان تنگ ونا امن نماید.
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه اگر از همان ابتدا از به وجود آمدن اولین شرور درمنطقه ای جلوگیری شود منتظر به وجود آمدن شرورهای بعدی نخواهیم بود ، گفت : حضور دائمی پلیس وبرخورد با اشرار درهمه شرایط لازم است و به انسان شرور درهیچ شرایطی نباید اجازه اخلال درجامعه داده شود .
رییسی امن کردن محیط جامعه را مهمترین تقرب ونزدیکی به خداوند توصیف کرد وگفت : کسانی که درخط مقدم برخورد با ناامن کنندگان اجتماعی قراردارند خدمت صادقانه به مردم و امن کردن محیط جامعه را باید از اولویت های خود قراردهند .
دراین جلسه محمد رضا سعید نیا معاون دادستان تهران وسرپرست دادسرای رسالت با ارائه گزارشی از عملکرد این دادسرا گفت : نواحی تحت نظارت این دادسرا از بزرگترین وجرم خیزترین مناطق درکشور است .
وی گفت : نزاعهای دسته جمعی ، قتل ، سرقت و مسایل مربوط به راهنمایی ورانندگی به دلیل وجود بزرگراهها دراین منطقه از مهمترین جرایم مورد پیگیری دراین دادسرا به حساب می اید .
سعید نیا افزود: از 48 هزار پرونده موجود در این دادسرا تنها 11 هزار پرونده منجر به صدور کیفر خواست شده که تعداد 37 هزار پرونده مختومه گردیده که معادل 80 درصد موجودی پرونده ها است .
دادسرای رسالت یا ناحیه چهار در شمال شرقی تهران واقع است.
شماره 026 ساعت 17:11 تمام
۰ نفر