۹ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6172841
T T
۰ نفر
دانشجویان خمین: اندیشه های امام (ره ) هدایتگر و الگوی نسل جوانان است .................................................................
خمین ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/03/87 داخلی.اجتماعی.ارتحال.
جمعی از دانشجویان دانشگاههای زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی معتقدند: اندیشه های تابناک و بزرگ حضرت امام خمینی (ره ) هدایتگر و چراغ راه همه به ویژه نسل جوان است.
یک دانشجو الهیات درگفت وگو با خبرنگارایرنا گفت: بزرگداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ، فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر نسل جوان با آرمانهای این رهبر فقید است.
"زهرا حسینی " افزود: اندیشه ها و تفکرات امام خمینی (ره ) چراغ راه هدایت نظام و تفکرات و اندیشه های ایشان برای همیشه ماندگار است.
وی اضافه کرد: گرچه امروز بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی در بین ما نیستند، ولی تفکر واندیشه های ایشان برای همیشه بر جامعه و نظام ماجاری و حاکم است.
یک دانشجوی دیگرنیز بیان کرد:امروز نسل سوم انقلاب بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی با اندیشه ها و شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی است.
"محسن مرادی " افزود: ضمن تلاش برای نشر اندیشه و تفکر امام، باید عرفان و تفکر ایشان سرمشق زندگی ما قرارگیرد و همواره در جهت ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی بکوشیم.
وی با بیان اینکه زندگی امام سراسر درس و الگو بود، گفت: باید تلاش شود تا تفکرات ، روحیات و روش زندگی امام راحل (ره ) در جامعه بیش از پیش نشر و گسترش یابد.
"عباس سعیدی" دانشجوی رشته حسابداری گفت: امام خمینی (ره ) در همه بخشها و علوم مختلف دینی و فقهی نمونه کامل است و هر کس با هر سلیقه ای می تواند از آثار و تالیفات ایشان بهره مند شود.
وی افزود: زنده نگهداشتن تفکر و آرمانهای حضرت امام خمینی (ره ) ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در مقابل توطئه های دشمنان بیمه می کند.
وی ادامه داد: شناخت کافی نسل جوان از اندیشه و شخصیت جامع امام خمینی (ره ) همچنین موجب مصون ماندن آنان از تهاجم فرهنگی دشمن خواهد شد.
سعیدی اضافه کرد: نسل جوانان باید با درس گرفتن از رهنمودها وشخصیت امام و نیز با توکل بر خدا و پیامبر اسلام (ص ) با حفظ وحدت در مقابل استکبار جهانی و کشورهای استعمارگر بایستند.
دانشجوی دیگری گفت: امام خمینی (ره ) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی دارای شخصیتی بی نظیر و برجسته در جهان اسلام است.
"حمید کرمی " افزود: حضرت امام با اعتماد به نفس ، قدرت و بینش کم نظیر و اتکا به خداوند و نیروی مردم نظام جمهوری اسلامی را بنا نهاد.
وی بیان کرد:سیره عملی امام راحل بهترین راه و روش زندگی برای همه آحاد جامعه بوده که باید نسل جوان امروزی با این مهم آشنایی داشته باشند.
کرمی ادامه داد: ترویج افکار و اندیشه های تابناک امام راحل، رمز سعادت و کامیابی جامعه در بخشهای مختلف خواهد بود.ک/4 7276/1744/557 شماره 003 ساعت 08:46 تمام
۰ نفر