۳ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6171990
T T
۰ نفر
امام جمعه تبریز طرح پلکانی آمریکا در عراق را استعماری خواند .............................................................
تبریز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 3/3/87 داخلی.سیاسی.عبادی.نمازجمعه.
امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی طرح پلکانی دولت آمریکا در عراق،که با ادعای صلح در عراق،پیگیری می شود را استعماری خواند.
به گزارش ایرنا ،آیت الله"محسن مجتهد شبستری" در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه طرح صلح آمریکا در عراق ترفندی برای اشغال بلندمدت این سرزمین است خاطر نشان کرد:دولت آمریکا با این طرح بر آن است تا با ادعای دموکراسی و آزادی به حضور خود در منطقه دوام بخشد.
وی با برشمردن ویژگی های این طرح از دولت ،ملت و مجلس اعلای عراق خواست تا در برابر این توطئه آمریکایی ساکت ننشینند و در برابر این ننگ تاریخی واکنش نشان دهند.
خطیب جمعه تبریز همچنین موارد مطرح شده در طرح صلح آمریکا در عراق را شرم آور خواند و به مراجع دینی این کشور توصیه کرد که به این طرح واکنش نشان دهند.
آیت الله شبستری با بیان اینکه این طرح در ظاهر منافع دولت و ملت عراق را تضمین می کند ، تاکید کرد:با اجرای این طرح نیروهای آمریکایی خواهند توانست ارکان مختلف حاکمیتی عراق را در اختیار خود بگیرند.
وی با اشاره به مقاومت و ایستادگی امام حسین (ع) در برابر دستگاه جور یزید از دولت و مردم عراق خواست با تاسی به سیره آن حضرت ، تدابیر لازم را برای خروج آمرکایی ها در عراق اتخاذ کنند.
امام جمعه تبریز در ادامه از مردم همیشه در صحنه آذربایجان شرقی خواست تا با تهیه طوماری غیرت دینی خود را به این طرح نشان دهند.
خطیب جمعه تبریز همچنین با اشاره به "اجلاس قطر" که طی آن سرنوشت سیاسی لبنان رقم خواهد خورد ،از این اجلاس به عنوان یکی از موفق ترین دستاوردهای مقاومت مردم لبنان بر شمرد.
آیت الله شبستری با بیان اینکه در این اجلاس موارد مثبت و امیدواری کننده ای نسبت به آینده سیاسی لبنان مطرح شد، افزود:بحران موجود در لبنان بااین طرح پایان خواهد یافت.
به گفته وی ،حضور ویژه حزب الله لبنان در این نشست به عنوان یکی از برجسته ترین امتیازات این نشست برای ملت لبنان محسوب می شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به کابینه احتمالی دولت لبنان که با ائتلاف گروه های مختلف تشکیل خواهد شد از "گروه اکثریت" خواست تا فریب غرب گریان را نخورند و به لبنان بیندیشند.
وی ابرازامیدواری کرد که نتایج این اجلاس موجب نومیدی آمریکاو غرب گرایان در لبنان را فراهم آورد.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس از آن به عنوان یکی از مهمترین نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد.
آیت الله شبستری افزود:تاییدات الهی،گره گشای این عملیات بود و رزمندگان جان بر کف توانستند با رشادت و دلیری گوشه ی اشغال شده ایران را به وطن باز گردانند.
پیش از خطبه ای نماز جمعه گروهی از بسیجیان موتور سوار تبریزی با در دست داشتن پرچم هایی به یاد حماسه سوم خرداد،در مقابل مصلای این شهر دور افتخار زدند.ک/2 586 شماره 081 ساعت 15:14 تمام
۰ نفر