۱۰ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6165279
T T
۰ نفر
افزون بر 5/4 میلیون نفر مسافر نوروزی وارد استان فارس شدند ..........................................................
شیراز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/1/87 داخلی.فرهنگی.گردشگری.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: از 27 اسفندماه 86 تاکنون بیش از چهار میلیون و 500 هزار مسافر نوروزی از مبادی ورودی زمینی و هوایی وارد استان فارس شدند.
علیرضا دژبد، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از این تعداد دو میلیون و 630 هزار نفر شب در شهرهای استان فارس اسکان یافتند.
وی گفت: در ارزیابی که از شمار بازدیدکنندگان میهمانان نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس اعلام شده است، در ایام تعطیلات نوروز امسال تخت جمشید و آرامگاه های حافظ و سعدی بیشترین بازدیدکننده داشت .
دژبد آمار ورود مسافران به شیراز را چهار میلیون و 180 هزار نفر اعلام کرد و گفت : دو میلیون و 350 هزار نفر شب مسافر نوروزی نیز در شیراز اسکان یافتند.
رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات نوروزی فارس افزود: همچنین طی این مدت دو هزار و سی مورد بازرسی از تاسیسات گردشگری تحت پوشش این سازمان در استان فارس شامل هتل، هتل آپارتمان، متل، مهمانسرا، پانسیون، مهمانپذیر، مدارس و کمپینگ، بعمل آمده است که طی این بازرسی ها در خصوص استانداردسازی واحدهای اقامتی به هشت مرکز تاسیساتی تذکر داده شد و دو مورد تعطیلی مراکز و دو مورد نیز تشویق لحاظ گردید. ک/3 677/675 شماره 014 ساعت 11:19 تمام
۰ نفر