۲۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6142349
T T
۰ نفر
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران خواستار شد؟ همکاری بیشتر مقامات قضایی با یگان حفاظت برای اجرای تبصره یک ماده 55 ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/28 اجتماعی.منابع طبیعی.یگان حفاظت.محمد دهرویه تهران - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران گفت: برای مدیریت حفاظت مناطق استان با کمبود اعتبارات مواجه هستیم و به عنوان ضابط قضایی توقع همکاری بیشتر از مقام های قضایی با یگان حفاظت برای اجرای تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع داریم.
سرهنگ محمد دهرویه روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: همچنین در یگان حفاظت منابع طبیعی استان با کمبود محسوس نیروی انسانی مواجه هستیم که این امر سبب بروز مشکلات جدی در حفاظت از منابع طبیعی تهران شده است.
وی ادامه داد: به ازای هر یک از کارکنان یگان حفاظت در ایران 68 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی تحت پوشش است در صورتی طبق استانداردهای جهانی به ازای یک نفر 2 هزار هکتار اراضی تحت پوشش قرار می گیرد.
دهرویه گفت: در تجهیزات مربوط به اطفای حریق کمبود جدی داریم چرا که اطفای حریق در مراتع و جنگل ها نیز در حوزه فعالیت یگان قرار گرفته است.
وی به درگیری اسفند ماه امسال در یکی ازمناطق شهرستان دماوند که با مقاومت اهالی مواجه شد، اشاره کرد و افزود: در این درگیری به خودروهای یگان و برخی از کارکنان آسیب وارد شد که با دخالت ماموران و شورای تامین بعد از چند روز ضاربان شناسایی و دستگیر شدند.
دهرویه همچنین از کشفیات مربوط به گونه گیاهی طاق زارها در اطراف تهران که به عنوان زغال توسط سودجویان قاچاق می شود، خبر داد و گفت: در این زمینه چند خودروی باری کشف و ضبط و تحویل مقام های ذیربط شد.
این گونه گیاهی برای تثبیت شن های روان کاشته می شود.
تهرام/ م.ف//1556/ شماره 035 ساعت 16:48 تمام
۰ نفر