۲۳ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6142037
T T
۰ نفر

متخصص بیمارهای چشم:

۲۳ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6142037
متخصص بیمارهای چشم: 30 درصد چشمان ناظران آیین چهارشنبه آخر سال آسیب می بیند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/23 اجتماعی.سلامت.چهارشنبه سوری تهران- یک جراح چشم و متخصص بیماری های چشم گفت: 30 درصد چشم های افرادی که ناظر آیین چهارشنبه آخر سال هستند و این مراسم را از نزدیک تماشا می کنند، آسیب می بیند.
دکترشاهرخ میلان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: همچنین 17 درصد چشم عابران و کسانی که در مراسم چهارشنبه آخر سال شرکت دارند، آسیب می بیند.
وی در مورد بیشترین بخش آسیب دیدگی چشم ها در چهارشنبه آخر سال گفت: سطح پلک ها و سوختگی مژه ها، بیشترین نقاطی است که اثر برخورد با مواد منفجره صدمه می بینند.
این متخصص بیماری های چشم افزود: متاسفانه در اینگونه موارد سطح و پوست پلک به طور کامل می سوزند و مژه ها از بین می روند و سوختگی هایی در عمق و سطح چشم ایجاد می شود.
وی پارگی قرنیه را از خطرناکترین آسیب های چشم در چهارشنبه آخر سال بیان کرد و اظهار داشت: در این حالت، چشم به طور کامل تخریب می شود و از بین می رود.
میلان به شهروندان توصیه کرد: در روزهای نزدیک به چهارشنبه آخر سال از تردد غیر ضروری در مناطق خطرناک خودداری و فاصله خود را در مکان هایی که آتش برپا شده است، حفظ کنند.
اجتمام 9134** ** شماره 022 ساعت 11:13 تمام
۰ نفر