۱۹ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6141838
T T
۰ نفر
چمران: دولت از محل درآمد هدفمند کردن یارانه ها به شهرداری ها کمک کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/19 سیاسی.ایران.شورای عالی استان ها.مهدی چمران تهران- رییس شورای عالی استان های کشور با اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها از دولت خواست تا از محل درآمد این قانون به شهرداری ها کمک کند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مهدی چمران در چهل و دومین اجلاس شورای عالی استان های کشور که صبح روز پنجشنبه در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، با بیان این مطلب تاکید کرد: شهرداری ها میلیاردها تومان بدهی دارند زیرا قیمت گازوییل و دیگر حامل های انرژی افزایش پیدا کرده، این در حالی است که بخش خصوصی افزایش قیمتی در مورد حمل و نقل عمومی نداشته است.
وی ضمن ابراز آمادگی برای ادامه همکاری برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها تصریح کرد: شهرداری ها و بخش خصوصی در مورد حمل و نقل وظیفه خود را به خوبی انجام داده و دولت نیز باید تعهدات خود را در این رابطه عملی کند.
رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه هیچ گونه ضمانت اجرایی برای دریافت عوارض شهرداری وجود ندارد، گفت: شهرداری ها به پول نفت و یا گنج قارون وصل نیستند و ساخت و ساز در کشور در شرایط رکود است و این در حالی است که در تهران از بابت ساخت و ساز در بافت های فرسوده ریالی عوارض گرفته نمی شود.
چمران با بیان اینکه مردم ارائه نکردن خدمات مطلوب از سوی شهرداری را نیز از چشم دولت می بینند، اظهار داشت: مردم تفاوتی میان دولت و شهرداری نمی بینند، در حالی که شهرداری ها بخش عمومی هستند و به خزانه دولت وصل نیستند.
رییس شورای عالی استان ها با بیان اینکه دولت باید ما به ازای بلیت اتوبوس و مترو را پرداخت کند، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده شش قانون هدفمند کردن یارانه ها باید خسارت دستگاه هایی که از اجرای این قانون خسارت می بینند، جبران شود و یکی از این دستگاه ها شهرداری ها هستند.
وی با یادآوری تلاش دولت و شخص رییس جمهوری برای پرداخت به موقع یارانه ها به شهرداری ها گفت: باید به گونه ای تدبیر و تنظیم کنیم که این مبالغ به موقع پرداخت شود البته امیدی به پرداخت همه یارانه ها تا پایان سال ندارم.
رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در ابتدای این جلسه انتخاب آیت الله مهدوی کنی به ریاست مجلس خبرگان رهبری را به وی تبریک گفت.
وی همچنین انقلاب اسلامی در ایران را منشا بیداری امروز در میان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا دانست و اظهار امیدواری کرد امام موسی صدر بعد از سال ها از ربوده شدنش آزاد شود.
سیام ** 9129 شماره 028 ساعت 15:14 تمام
۰ نفر