۱۰ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6141324
T T
۰ نفر
آیین نامه اجرایی ارتقای سطح آموزشی و علمی معلمان توسط دولت تصویب و ابلاغ شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/10 اجتماعی.آموزش و پرورش.آین نامه اجرایی تهران - وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: در راستای تامین جایگاه و منزلت حرفه ای معلمان و ارتقاء سطح آموزشی آنان، آیین نامه اجرایی بندهای -و<، -ح< و -ن < ماده (52) قانون برنامه چهارم توسعه توسط دولت تصویب و ابلاغ شد.
به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش به نقل از پایگاه دولت، این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
هیات وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت آموزش و پرورش و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و به استناد بند(ع) ماده (52) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مصوب 1383 آیین نامه اجرایی بندهای -و<، -ح< و -ن < ماده یاد شده را تصویب کرد.
بر اساس آیین نامه اجرایی بندهای -و<، -ح< و -ن < ماده (52) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش مجاز است به منظور افزایش انگیزه شغلی معلمان، در چارچوب قوانین نسبت به تقویت جایگاه علمی، اجتماعی و فرهنگی و ارتقا و اعتلای منزلت معلمان اقدام کند.
بر اساس این مصوبه، وزارت آموزش و پرورش به منظور ایجاد و اجرای نظام سنجش صلاحیت علمی و رتبه بندی معلمان باید نسبت به برگزاری آزمون های علمی و فرهنگی با توجه به اهداف آموزشی و پرورشی و نظارت بر روند آموزش کیفی معلمان اقدام کند.
همچنین دولت وزارت آموزش و پرورش را موظف کرده است به منظور رفع نیازهای آموزشی و پرورشی معلمان و آموزش های تخصصی و نوین و استفاده از استادان مجرب، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و حرفه ای و ارائه گواهی شرکت در این دوره ها، برگزاری همایش های پژوهشی و آموزشی و ارائه گواهی شرکت در این همایش ها، برگزاری دوره های بازدید علمی و فرهنگی و رعایت اولویت در آموزش فناوری اطلاعات برای معلمان اقدام کند.
بر این اساس، وزارت آموزش و پرورش موظف است به منظور تامین، جذب و نگه داشت نیروی انسانی مورد نیاز مناطق کمتر توسعه یافته کشور در چارچوب قوانین و مقررات از جمله در سقف قوانین بودجه سالانه، دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت در بدو خدمت، آموزش روش های نوین و ایجاد امکانات لازم برای ارتقای سطح آموزشی معلمان در مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری، همایش های علمی - آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته را برگزار و نسبت به در اختیار قراردادن امکانات لازم برای بازدید نیروها از مدارس موفق کشور و ارائه تقدیر نامه وتشویق های مادی و برگزاری سفرهای مطالعاتی و علمی داخلی و خارجی اقدام کند.
همچنین بر اساس ماده (52) قانون برنامه توسعه چهارم ؟ دولت موظف است بهمنظور تضمین دسترسی به فرصت های برابر آموزشی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته ، گسترش دانش ، مهارت و ارتقاء بهره وری سرمایه های انسانی به ویژه برای دختران و توسعه کمی و کیفی آموزش عمومی اقدام کند.
بر این اساس، بندهای-و<، -ح< و -ن < این ماده شامل افزایش انگیزه شغلی معلمان با تامین جایگاه و منزلت حرفه ای مناسب و اصلاح نظام پرداخت متناسب با میزان بهره وری و کیفیت خدمات آنها، تدوین و اجرای نظام سنجش صلاحیت علمی و رتبه بندی معلمان و ارتقا سطح آموزشی آنان و وضع و اجرای مقررات لازم برای تامین ، جذب و نگهداشت نیروی انسانی موردنیاز مناطق کمتر توسعه یافته کشور از قبیل صدور مجوزهای استخدامی ، در قالب جدول شماره (9) این قانون خرید خدمات آموزشی و اقدام های رفاهی است.
اجتمام 9186** شماره 023 ساعت 14:10 تمام
۰ نفر