۶ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6139520
T T
۰ نفر

در پاسخ به ایرنا؟

۶ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6139520
در پاسخ به ایرنا؟ معاون رییس جمهور از پرداخت عیدی 318 هزار تومانی به بازنشستگان خبر داد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/06 سیاسی.دولت.فروزنده تهران - معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری گفت: عیدی بازنشستگان براساس ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری امسال 318 هزار تومان تعیین شده است.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، لطف الله فروزنده روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص مبلغ عیدی بازنشستگان اعلام کرد.
وی اظهار داشت: طبق ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری عیدی بازنشستگان پنج هزار امتیاز است که ضربدر ضریب ریالی سال می شود که 636 ریال است.
فروزنده گفت: اگر پنج هزار امتیاز را ضربدر 636 ریال کنیم مبلغ 318 هزار تومان بدست می آید.
معاون رییس جمهور در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه امروز هیات دولت گفت: امروز بحث در خصوص دور کاری بود که برخی دستگاهها حداقل حدود 20 درصد و برخی دیگر از دستگاهها تا 50 درصد مقوله دور کاری را اجرا کرده اند.
فروزنده با بیان اینکه با تاکید هیات وزیران قرار شد تک تک وزرا ، نظارت ویژه بر کارگروه های دور کاری داشته باشند، ادامه داد: همچنین بنابر این است که وزرا در دستگاهها و سازمان های وابسته خود کارهایی را که می توان به صورت دورکاری انجام شود را عملیاتی کنند.
وی توضیح داد: 39 رسته شغلی مشخص شده که بخش قابل توجهی از آن می تواند به صورت دورکاری انجام شود و همچنین در جلسه امروز حدود پنج روش برای اجرای دورکاری مطرح گردید.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور با بیان اینکه برخی از کارها که حالت گزارشی دارد در خانه انجام می شود، اظهار داشت: قرار است از ظرفیت پیشخوان های شهری، مراکز کافی نت و مشاغلی که زیرساخت های آن فراهم است برای این کار استفاده شود.
به گفته فروزنده، بنا است در اداراتی که ارباب رجوع دارند پیشخوانی ایجاد شود تا در همان بخش به کار مردم رسیدگی شود و نیاز نباشد ارباب رجوع به طبقات مختلف برای انجام کار خود مراجعه کند و تمامی امور خود را در یک طبقه انجام دهد.
**بهمن ماه امسال آزمون استخدام 23 هزار پرستار فروزنده در ادامه این گفت وگو در خصوص استخدام 23 هزار پرستار گفت: امیدواریم بهمن ماه امسال بتوانیم آزمون استخدامی را برگزار کنیم.
وی با اشاره به تصمیمات خوب، توجه ویژه به مناطق محروم و دادن سهمیه بومی به این مناطق تصریح کرد: شرایطی فراهم شده است تا نیروهای متخصص در مناطق خود جذب شوند تا بتوان خدمات بالایی را از این طریق ارایه داد.
به گفته وی، انشاالله با استخدام 23 هزار پرستار در بخش بهداشت تحول ایجاد شده و زمینه اجرای قانون بهره وری پرستاران فراهم شود.
سیام 9012/9102** شماره 017 ساعت 12:41 تمام
۰ نفر