۳۰ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6139316
T T
۰ نفر
معاون اول قوه قضاییه : خودکنترلی در همگان باید تقویت شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/30 اجتماعی.قضایی.دادگستری شیراز- معاون اول قوه قضاییه بر لزوم تقویت راهکارهای پیشگیرانه در وقوع جرم و بزه تاکید کرد و گفت: از جمله این راهکارها توجه به خود کنترلی و کنترل نفس و نه گفتن به خود در شرایط حساس است .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز افزود: از جمله موارد مطرح در خودکنترلی،اتخاذ تدابیر برای کاهش انگیزه وقوع جرم است، برای کاهش جرم باید کاری کرد تا انگیزه وقوع جرم کم شود و یا اصلا به وجود نیاید.
این مسئول قضائی کشوربیان کرد:اولین گام هایی که درتربیت دینی مطرح می شود هم اخلاق، توجه به خدا و خود کنترلی است.
معاون اول رئیس قوه قضائیه ازخودکنترلی به عنوان کارآمدترین ومطمئن ترین نظام کنترلی یاد کرد وادامه داد:به هرمیزان که توجه به خدا، معاد و مبانی اعتقادی بیشتر باشد، انگیزه وقوع جرم کاهش می یابد.
حجت الاسلام رئیسی، نقش بخش های فرهنگ ساز جامعه در جلوگیری از ایجاد انگیزه برای وقوع جرم را بسیار حساس و مهم خواند وگفت:درمقوله پیشگیری از وقوع جرم همه بخش های کشور باید تمام توان خود را در راه به کار گیرند.
معاون اول دستگاه قضایی بیان کرد:بحث پیشگیری ازجرم بایددر جامعه نهادینه شود و این موضوع محدود به دستگاه قضایی نیست بلکه به دستگاههای دیگر نیز مرتبط است .
معاون اول قوه قضاییه گفت: همه دستگاههای کشور، وظیفه کاهش ناهنجاری ها در اجتماع را دارند یعنی همه تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در کشور باید حاوی نگاه پیشگیرانه از وقوع ناهنجاری ها، تخلف و جرم در جامعه باشد.
وی بیان کرد:همه تصمیم های اقتصادی،اجتماعی وفرهنگی باید مبتنی بر این باشد که ما یک جامعه وشهر اسلامی داشته باشیم.
معاون اول دستگاه قضایی اظهار داشت: تمام دستگاه ها در کشور اعم از اجرایی، قانونگذاری و قضایی باید در جهت کاهش جرم، جنایت و تخلفات و رشد قانونمداری، قانوگرایی و ضدارزش دانستن اشکال مختلف قانون گریزی، تلاش کنند.
حجت الاسلام رئیسی در ادامه با تصریح به این که در روند رسیدگی به یک پرونده قضایی عوامل مختلفی نقش دارند افزود: اگر خللی در روند رسیدگی به پرونده ای وارد شود تنها دستگاه قضایی است که در مظان اتهام قرار می گیرد . ک/2 677 /675 شماره 011 ساعت 17:25 تمام
۰ نفر