۲۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6139282
T T
۰ نفر

عضو هیات علمی دانشگاه شاهد:

۲۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6139282
عضو هیات علمی دانشگاه شاهد: چاقی، دومین علت مرگ در دنیاست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/29 اجتماعی.چاقی.مرگهای قابل پیشگیری تهران - عضو هیات علمی دانشگاه شاهد گفت: چاقی دومین علت مرگ در دنیاست که قابل پیشگیری است.
دکتر علیرضا خلج فوق تخصص جراحی چاقی و لاپارسکوپی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تحقیقات مراکز علمی و آمار جمع آوری شده در جهان، چاقی در سالهای آینده، نخستین علت مرگ قابل پیشگیری در دنیا خواهد بود.
وی اضافه کرد: چاقی می تواند به تمامی سیستم های بدن از جمله قلب و عروق ، گوارش ، کبد و خون ، چشم و سایر اعضای بدن آسیب برساند و از عوامل بروز برخی بیماریها از جمله افزایش چربی و قند خون است.
به گفته این استاد دانشگاه، اکنون سیگار، نخستین علت مرگ قابل پیشگیری در دنیا محسوب می شود.
وی ادامه داد تاکنون ویروس ها و بیماری های ویروسی از مهم ترین عوامل نارسایی کبد بودند درحالی که امروزه، چاقی از عمده ترین عوامل بروز نارسایی کبد به شمار می آید.
خلج تغذیه مناسب را تغذیه طبیعی دانست و گفت: مهم ترین دلیل چاقی افراد، داشتن رژیم غذاهای مصنوعی یا غذاهای فوری است که حجم کم ولی چربی قابل توجهی دارند.
عضو هیات علمی دانشگاه شاهد خاطر نشان کرد بازگشت به رفتارهای سنتی و تهیه غذاهای خانگی و سالم می تواند عامل موثری در کاهش وزن افراد و رفع چاقی ها باشد .
وی اظهار داشت: امروزه تعداد قابل توجهی از مردم تمایل به انجام جراحی های مختلف برای رفع چاقی دارند که متاسفانه این امر ناشی از عدم اطلاع رسانی کافی و تبلیغات نادرست در این زمینه است.
فوق تخصص جراحی چاقی و لاپاراسکوپی ادامه داد همچنین برخی تصور می کنند با جراحی یا گذاشتن بالن می توانند مشکل خود را حل کنند، در صورتی که فرد رژیم مناسب و فعالیت های ورزشی کافی نداشته باشد، بار دیگر بدنشان به حالت قبلی بر می گردد.
وی تبلیغات نادرست از طریق بروشورها و پیک های تبلیغاتی را از دلایل عمده افزایش گرایش به جراحی چاقی و گذاشتن بالن معده عنوان کرد و گفت: استادان دانشگاه ، متخصصان و صاحبنظران رشته های مختلف مرتبط با چاقی و رسانه ها باید با ارائه اطلاعات درست و کافی مانع از انتخاب غلط مردم شوند.
اجتمام 1828** شماره 040 ساعت 15:57 تمام
۰ نفر