۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6138003
T T
۰ نفر

عضو حقوقدان شورای نگهبان:

۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6138003
عضو حقوقدان شورای نگهبان: رویکرد فلسفی در تدوین قوانین مربوط به خانواده باید وجود داشته باشد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/06 اجتماعی.حقوقی.نشست تخصصی امنیت خانواده تهران-عضو حقوقدان شورای نگهبان و رییس دانشکده علوم قضایی گفت: باید در تدوین و تصویب قوانین، دیدگاه کلی و فلسفی به تمام ابعاد خانواده وجود داشته باشد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا سیامک ره پیک روز دوشنبه در نشست تخصصی امنیت حقوقی خانواده افزود:دو رویکرد درونی و بیرونی نسبت به خانواده وجود دارد که در رویکرد درونی بر روی اجزای خانواده مانند طفل، حضانت، طلاق، ازدواج و نفقه مطالعه می شود اما در رویکرد بیرونی که فلسفی نیز هست ، مسایلی مانند تعادل بین حقوق زن و مرد بررسی می شود.
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت:سوولات بسیاری در خصوص امنیت اجتماعی خانواده مانند اینکه آیا افزایش مجازاتها در بحث خانواده و طلاق، با ماهیت خانواده سازگار است یا نه ؟ وجود دارد که باید تکلیف انها در حوزه امنیت قضایی و قانونگذاری مشخص شود.
عضو هیات علمی دانشگاه مطهری نیز در این نشست گفت:خانواده باید به عنوان یک نهاد در نظر گرفته شود و نظریه پردازی بنیادین راجع به خانواده وجود داشته باشد.
معصومه مظاهری افزود: مقایسه قوانین حقوقی ایران در خصوص خانواده با سایر کشورها به خصوص کشورهای غربی صحیح نیست و در این خصوص باید ابتدا به مبانی فقهی توجه کرده و سپس الگوگیری شود.
وی تاکید کرد: جایگاه خانواده به عنوان یک نهاد بنیادین باید در همه قوانین کشور مشخص شود.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز در این نشست گفت: باید درک درستی از ابعاد حقوقی مختلف امنیت خانواده داشته باشیم تا بتوانیم دفاعی درست از این نهاد داشته باشیم.
محمد هاشمی با بیان اینکه امنیت اجتماعی خانواده دارای سه مولفه تکمیلی و تکوینی، تامینی و تضمینی است، افزود: الفاظ و شعارهای مختلفی در خصوص خانواده می شنویم اما این نهاد مهم باید به عنوان هسته اصلی اجتماع درک شود.
حسین مهرپور عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی خانواده را یک واحد اساسی و طبیعی نیازمند حمایت همه جانبه دولت، مردم و جامعه دانست و تصریح کرد: در زمینه حقوق و امنیت خانواده به مبانی شکلی پرداخته شده است اما این مبانی باید از نظر ماهوی نیز مورد بررسی قرار گیرد زیرا قداست و استواری خانواده بر عهده دو رکن اصلی مرد و زن است.
نشست تخصصی 'امنیت حقوقی خانواده ' با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید مطهری و دانشگاه علامه طباطبایی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
اجتمام 9188*534** شماره 068 ساعت 18:38 تمام
۰ نفر