۱ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6137737
T T
۰ نفر

سرپرست کمیته امداد امام (ره ):

۱ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6137737
سرپرست کمیته امداد امام (ره ): دیدگاههای اجتماعی به خدمات کمیته امداد باید تغییر کند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/01 اجتماعی.کمیته امداد.کمیته امداد تهران _ عضو شورای مرکزی و سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره )،گفت: مهندسی افکار عمومی و تغییر دیدگاه اجتماعی نسبت به خدمات ارایه شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره ) ضروری است.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره )،حسین انواری در نشست اعضای دبیرخانه و کارگروههای تخصصی مددکاری اجتماعی و خدمات یاورانه، افزود: این تغییر دیدگاه شامل زمینه های کاری بسیار وسیع و گسترده ای است که مجموع وظایف و تکالیف واگذار شده به این نهاد مردمی را در برمی گیرد.
عضو شورای مرکزی کمیته امداد ادامه داد: نتیجه این تغییر دیدگاه و مهندسی افکار عمومی باید موجب ایجاد نشاط و همبستگی عمومی شده و جامعه را به سوی وحدت و همدلی هرچه بیشتر در ضرورت خدمت به محرومین و اقشار آسیب پذیر سوق دهد.
انواری گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تحولات ساختاری و همچنین ارایه شیوه های نوین خدمت رسانی توسط کمیته امداد امام (ره )، تغییرات بنیادی و اساسی در کادر مدیریتی و سیاست گذاری های کلان این نهاد به عمل آمده که تولید عنصر فکر و استمرار روند تحولات ساختاری در این نهاد را اجتناب ناپذیر ساخته است.
سرپرست کمیته امداد امام (ره ) به شناسایی آسیب های اجتماعی و مشکلات اجتناب ناپذیر آن قبل از وقوع و پیشگیری با قید فوریت در خدمات ارایه شده از سوی کمیته امداد امام (ره ) به خانواده مددجویان تحت حمایت، تاکید کرد.
وی یادآور شد: ساختارهای لازم تحقیقاتی و تصمیم گیری بر اساس خرد جمعی توسط کارشناسان و متخصصین متعهد در این نهاد پیش بینی شده است.
انواری افزود: کمیته امداد امام (ره ) آماده هرگونه همکاری با استادان فرهیخته دانشگاهی است و از دانش، تجربیات، نظرات، پیشنهادات و طرحهای ارایه شده استادان حوزه و دانشگاه استقبال می کند.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره ) گفت: تئوری های تجویز شده از سوی مکاتب غربی در حوزه خدمات اجتماعی پاسخگوی نیازهای جامعه اسلامی نیست و باید با توجه هرچه بیشتر به مبانی عمیق و نسخه های شفابخش اسلام به تقویت جایگاه ادبیات دینی پرداخته شود.
انواری افزود: باید سرمایه گذاری لازم در این زمینه را انجام داد تا انسجام لازم و توانمندسازی در سطوح مختلف خانواده ها ظهور و بروز پیدا کرده و منجربه کاهش اضطراب ها و دغدغه های موجود در جامعه و تسکین آلام دردمندان شود.
عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام (ره ) تاکید کرد: امام حسین (ع ) برترین امدادگر بوده وبا آموزش اصول و روش های امدادگری، پایه های بسیار مستحکمی را در این راه به ما معرفی فرموده اند که در صورت عمل به این هدایت های الهی از هرگونه تعریف های بیگانه و خارجی در این زمینه بی نیاز خواهیم بود.
اجتمام 1010**534** شماره 023 ساعت 12:55 تمام
۰ نفر