۲۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6137157
T T
۰ نفر

معاون وزیر:

۲۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6137157
معاون وزیر: آموزش و پرورش استان ها بر معماری مدارس تازه تاسیس نظارت می کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/21 اجتماعی.آموزش و پرورش.سازمان نوسازی تهران- معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور،گفت: آموزش و پرورش استان ها مجاز به استفاده از نیروهای خرید خدمات بخش خصوصی برای نظارت معماری مدارس تازه تاسیس شدند.
محمدحسین ترابی زاده در خصوص نظارت معماری مدارس به خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: براساس مقررات ملی ساختمان، ساخت و سازها باید توسط مرجع ذی صلاح مورد بررسی و تایید قرار بگیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه در گذشته محور کنترل و نظارت ساختمان ها نظارت سازه ای بود، افزود: منظور از کنترل سازه ای این است که مهندسان ساختمان بر سر طرحها حضور یافته و براساس چک لیست هایی که در دست دارند، کار نظارت سازه ای را انجام می دهند.
ترابی زاده ادامه داد: با توجه به دگرگونی های ایجاد شده در سیمای مدارس نظارت معماری این فضاها به عنوان یک ضرورت مطرح شد و معماران مسوولیت کنترل کار و انظباق وضع موجود با طرحهای ارایه شده را به عهده گرفتند.
وی با بیان اینکه نظارت معماری حدود سه سالی است که در سازمان نوسازی، تجیهز و توسعه مدارس کشور اجرا می شود، گفت: از استان ها خواسته شده که در جذب این دسته از ناظران تلاش کنند.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: با وجود کمبودهایی در زمینه نیروی انسانی همه طرحها تحت نظارت معماری قرار نمی گیرد.
ترابی زاده با بیان اینکه برای جبران کمبود نیرو در این زمینه از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده می شود، گفت: به این منظور از مهندسین دارای پروانه اشتغال نظام مهندسی بر حسب نیاز و ضرورت استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مهندسین معمار در دفاتر فنی آموزش و پرروش استان های کشور فعال هستند، افزود: استان ها علاوه بر استفاده از ظرفیت های نیروهای خرید خدمات و استخدامی دفاتر فنی ادارات نوسازی استان ها می توانند از نیروهای خرید خدمات بخش خصوصی نیز برای نظارت معماری مدارس استفاده کنند.
اجتمام 1010**9105** شماره 013 ساعت 10:18 تمام
۰ نفر