۲۴ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6135846
T T
۰ نفر
خیران به احیا و بازسازی خانه های بهداشت روستایی کمک می کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/24 اجتماعی.سلامت.مجمع خیرین سلامت کشور تهران - معاون امور اداری مجمع خیرین سلامت کشور گفت: بهره گیری از ظرفیت و توانایی های خیرین برای احیا، مرمت و بازسازی خانه های بهداشت روستایی، یکی از اولویت های کاری این مجمع است.
به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، عبدالکریم فدایی اسلام افزود: در حال شش هزار خانه بهداشت روستایی در کشور فعال است اما دو هزار خانه بهداشت روستایی دیگر باید احداث شود.
وی ادامه داد: برخی از این خانه ها استیجاری هستند که برای ملکی شدن آنها باید اقدام شود و برخی دیگر از این خانه ها نیز باید از نظر ساختاری تعمیر و ترمیم شوند.
فدایی اسلام با اشاره به این که تخصص ها، لوازم و تجهیزات درمانی در شهرهای بزرگ، مراکز استان ها و به خصوص پایتخت تمرکز پیدا کرده است، افزود: بیمارانی که در محل سکونت خود از این امکانات بی بهره هستند به مراکز استان ها یا پایتخت مراجعه می کنند که این امر مشکلات زیادی از جمله نبود محل اقامت را به همراه دارد.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهایی که در دستور کار مجمع قرار گرفته این است که در بیمارستان های بزرگ تهران و شهرهای دیگر، مراکزی برای اقامت همراهان بیمار ساخته شود که این کار در برخی استان ها انجام شده که نتایج بسیار خوبی داشته و مورد استقبال قرار گرفته است.
اجتمام *9185** شماره 053 ساعت 14:55 تمام
۰ نفر