۲۲ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6135718
T T
۰ نفر

رییس اداره پیوند و بیماری های خاص اعلام کرد

۲۲ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6135718
رییس اداره پیوند و بیماری های خاص اعلام کرد سالانه دو هزار پیوند کلیه در کشور انجام می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/22 اجتماعی.وزارت بهداشت.پیوند کلیه تهران-رییس اداره پیوند و بیماری های خاص اعلام کرد: با توجه به این که پیوند کلیه از دو گروه اهداکنندگان مرگ مغزی و انسانهای زنده اتفاق می افتد، سالانه حدود دو هزار پیوند کلیه در کشور انجام می شود.
به گزارش روز شنبه از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمد عقیقی به مناسبت هفته حمایت از بیمارن کلیوی گفت: سال گذشته دو هزار و 142 مورد پیوند کلیه انجام شده، که 401 مورد آن از اهداکنندگان مرگ مغزی و یک هزار و 701 مورد از اهداکنندگان زنده دریافت شده است.
وی با توجه به این که اکنون حدود 19 هزار نفر دیالیز می شوند، افزود: از این آمار، حدود 17 هزار و 800 نفر دیالیز خونی و 120 نفر هم دیالیز صفاقی می شوند.
رییس اداره پیوند و بیماری های خاص خاطرنشان کرد: بهترین کار برای مقابله با بیماری های کلیوی، شناسایی اولیه بیماران است زیرا اگر این افراد در ابتدا شناسایی نشوند، در مراحل پیشرفته تری قرار می گیرند که به دیالیز و نهایتا پیوند کلیه می انجامد.
عقیقی اظهارداشت: به همین منظور از دو سال پیش طرحی را به صورت پایلوت در زمینه پیشگیری انجام دادیم که هدف اصلی آن، ارایه مراقبت های پیشگیرانه به آحاد مردم در زمینه بیماری های کلیوی است.
اجتمام 9186** شماره 069 ساعت 18:19 تمام
۰ نفر