۱۰ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6134975
T T
۰ نفر
شیوه پرهیزمداردردرمان معتادان به عنوان دستاورد جدیدی معرفی خواهد شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/10 اجتماعی.نمایشگاه.نمایشگاه.مطبوعات 89 تهران -مدیر کل دفتر ساماندهی سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت :شیوهپرهیز مداردر درمان معتادان به عنوان دستاورد جدیدی در همایش سراسری دوم آذرماه امسال سازمان های مردم نهاد معرفی خواهد شد .
محمد صادق فتح الهی روز دوشنبه در بازدید از غرفه ایرنا در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات ،با اعلام این مطلب که اعتیاد به غلط محصول بیکاری شناخته می شود ،خاطرنشان کرد: اعتیاد، محصول فقدان دین در هزاره سوم است وی افزود : براساس شیوه های به کارگیری در ترک اعتیاد به این نکته رسیده ایم که هر کجا معرفت دینی کمتر باشد با کوچکترین ناملایمتی در زندگی،این افراد به سمت اعتیاد کشیده می شوند .
مدیر کل دفتر ساماندهی سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با تاکید بر این که هر چه قدر در فرآیند درمان معتادان ، آموزه های دینی را تقویت کنیم ترک اعتیاد بهتر انجام می شود و مجددا هم معتاد نمی شوند ،ادامه داد: این شیوه ،به نام شیوه پرهیز مدار در حوزه درمان مدار به عنوان یک دستاورد جدید مطرح خواهد شد.
فتح الهی از تعامل این ستاد با متخصصان دینی و حوزه های علمیه برای استفاده بیشتر از این شیوه برای درمان معتادان خبر داد و تصریح کرد: براساس آمار مطالعه سیستم سریع ( RSI (و آمار سازمان ملل ، دو میلیون ویکصد هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد که 800 هزار نفر آن به صورت تفننی مواد مخدر مصرف می کنند و بقیه معتاد حرفه ای هستند .
وی بیشترین معتادان کشور را در استان های تهران ،البرز و شهرهای اطراف پایتخت ذکر کرد و ادامه داد : استان های آذربایجان غربی ،سیستان و بلوچستان ،خراسان و کرمان استان های حساس به مواد مخدر هستند چرا که در مسیر ترانزیت این مواد به کشور می باشند .
مدیر کل دفتر ساماندهی سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ،تعداد سازمان های مردم نهاد این حوزه را 1200 تشکل رسمی اعلام کرد و گفت : این سازمان ها در بخش های پیشگیری ،درمان و حمایت های اجتماعی فعالیت دارند .
فتح الهی ضمن تقدیر از حضور فعال رسانه های ملی و بین المللی در هفدمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از آنان خواست تا دفتر ساماندهی سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری را در اجرای هر چه بهتر برنامه های مورد نظر یاری نمایند .
اجتمام 2035** شماره 064 ساعت 17:32 تمام
۰ نفر