۸ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6134803
T T
۰ نفر
کاشت کپسول پیشگیری از بارداری تا پایان سال در مراکز بهداشتی انجام می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/08 اجتماعی.وزارت بهداشت.تنظیم خانواده تهران - رییس اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، کاشت کپسول (زیر بازو ) به منظور پیشگیری از بارداری تا پایان سالجاری در مراکز بهداشتی درمانی کشور انجام می شود.
محمد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این روش به عنوان یکی از روشهای مطمئن جلوگیری از بارداری مانند دیگر خدمات بهداشتی پایه به صورت رایگان به مراجعه کنندگان در مراکز بهداشتی درمانی ارایه خواهد شد.
وی با بیان اینکه این روش پیشگیری به دو نوع دو کپسولی و یک کپسولی صورت می گیرد، اظهارداشت: در این روش از پیشگیری، کپسول در زیر بازوی زن کاشته می شود و به مدت سه تا پنج سال از بارداری جلوگیری می کند.
رییس اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت افزود: کپسول های کاشته شده مانع از تخمک گذاری می شوند و با تاثیر بر مخاط گردن رحم از رسیدن اسپرم به لوله های فالوپ (مجاری عبور تخم ) جلوگیری می کنند.
اسلامی با اشاره به اینکه سطح آگاهی و دانش مردم نسبت به گذشته در بکارگیری روشهای پیشگیری افزایش یافته است، گفت: مراکز مشاوره قبل از ازدواج، فعالیت خود را از سال 72 آغاز کرده و تاثیر خوبی بر نگرش جامعه نسبت به روشهای پیشگیری داشته است.
وی اظهارداشت: بنابراین باید شاخص ها و روش های تشخیص، پیشگیری و درمان در مراکز مشاوره قبل از ازدواج، مراکز بهداشتی درمانی و تنظیم خانواده همگام با نیازهای جامعه تغییر و ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه بهترین روش پیشگیری روشی است که زوجین از آن راضی باشند ، خاطرنشان کرد: تمامی خدمات بهداشتی پایه در مراکز بهداشتی درمانی کشور به صورت رایگان در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد.
به گفته وی، اکنون به دلیل بالارفتن سطح آگاهی و دانش مردم 90 درصد زوجین از روشهای پیشگیری مطمئن و طبیعی استفاده می کنند.
اجتمام 9186** شماره 072 ساعت 15:34 تمام
۰ نفر