۴ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6134541
T T
۰ نفر
پشتیبانی سازمان بازرسی وقوه قضاییه از دولت دراجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/04 اجتماعی.سازمان بازرسی.یارانه تهران- رییس سازمان بازرسی کل کشورگفت: سازمان بازرسی و قوه قضاییه به طور جد برای اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه ها پشتیبان دولت هستند.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور ،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع اعضای جامعه وعاظ تهران، با بیان اینکه هر روز تاخیر در اجرای این قانون به کشور خسارت وارد می کند، افزود: ما در سازمان بازرسی کل کشور مدعی هستیم که چرا اجرای این قانون با تاخیر شروع شد.
وی با بیان اینکه قانون هدفمند کردن یارانه ها به موجب قانون، باید زودتر اجرا شود، ادامه داد: جدای از بحثهای حاشیه ای در اجرای این طرح، نفس قانون هدفمند کردن یارانه ها به نفع کشور است.
رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه طرح هدفمند کردن یارانه ها باید از دولت های گذشته به اجرا در می آمد، گفت: دولت های گذشته نیز برای اجرای آن خیز بر داشتند اما به دلایلی ناکام ماندند،امروز که این کار نهایی شد و دولت اراده جدی بر اجرای آن دارد همه باید کمک کنیم تا قانون هدفمند کردن یارانه ها به صورت جدی اجرا شود.
حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی تصریح کرد: در حال حاضر در بحث هدفمند کردن یارانه ها گرفتار موضوعات دسته دوم و سوم هستیم که اهمیت شان نیز کم نیست، اما نسبت به اصل موضوع هدفمند کردن یارانه ها در درجه دوم قرار می گیرند.
وی گفت: مسایلی نظیر پرداخت یارانه ها برای چند ماه است و یا قیمت بنزین چقدر باشد، مسایلی نیست که اصل اجرای این قانون مهم را به تاخیر انداخت.
رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: هر روز تاخیر در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، یک خسارت بزرگ برای کشور است.
پور محمدی با تایید به مشکلات احتمالی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اظهار داشت: همه مشکلات مطرح شده تخمینی و حدسی است و در حالی که اگر به فرض مثال مشکلاتی ایجاد شد دولت می تواند تصمیم و راهکار جدید برای برون رفت آن ارایه دهد.
این مقام قضایی گفت: برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، کشور به یک آمادگی، آرامش و هم بستگی نیاز دارد و اگر دولت بتواند تصمیمات خود را خوب و هماهنگ اجرا کند این طرح با همه مشکلات می تواند به نتیجه روشن و مثبت منتهی شود.
** 3 تا 5 برابر میانگین جهانی انرژی مصرف می کنیم/ فرهنگ مصرف کشور باید اصلاح شود رییس سازمان بازرسی کل کشور، یکی از علت های اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را مصرف بی رویه عنوان کرد و گفت: اگر به فرض مثال کشوری باشیم که در هیچ زمینه ای کمبود و در تنگنا و محاصره نباشد، عاقلانه نیست مصرف انرژی بالا و منابع هرز رود.
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی ، با بیان اینکه ایران در ردیف بدمصرف ترین کشورها در زمینه مصرف آب است، افزود: 40درصد آب در حوزه کشاورزی پرت می شود و همین امر آسیب جدی به آب های زیر سطحی وارد می کند و این برای نسل های آینده فاجعه است.
وی ادامه داد: این مطلب در مورد مصرف انرژی هم صدق می کند و مصرف انرژی بین سه تا پنج برابر میانگین جهانی است.
رییس سازمان بازرسی کل کشور در پایان گفت: علما و وعاظ در مقطع کنونی نقش موثری در آماده سازی جامعه برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها دارند.
اجتمام *9188** شماره 082 ساعت 18:35 تمام
۰ نفر