۱۰ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6132967
T T
۰ نفر

سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

۱۰ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6132967
سازمان آموزش و پرورش شهر تهران نصب وسایل ورزشی در مدارس بدون تایید کارشناسی آموزش و پرورش، مجاز نیست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/10 اجتماعی.آموزش و پرورش.ورزش تهران- رییس گروه تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران ، گفت: نصب وسایل ورزشی در مدارس فقط در صورت تایید کارشناسی آموزش و پرورش مجاز خواهد بود.
حسین بابویی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا و در پاسخ به این پرسش که چرا آموزش و پرورش بخشنامه عدم نصب وسایل ورزشی را به مناطق شهر تهران ارسال کرده است، افزود: موضوع این بخشنامه همکاری و یا عدم همکاری آموزش و پرورش با شهرداری تهران برای نصب وسایل ورزشی در مدارس نیست.
وی توضیح داد: نصب هر گونه وسایل ورزشی در مدارس باید با کار کارشناسی و بر اساس سن دانش آموزان انجام گیرد.
بابویی ادامه داد: دانش آموزان باید بر اساس تناسب سنی خود از وسایل ورزشی استفاده کنند چرا که دستگاههای ورزشی دانش آموزان ابتدایی با دبیرستان متفاوت خواهد بود.
رییس گروه تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: فعالیت های آموزش و پرورش هر گونه مبتنی بر کار کارشناسی شده است چرا که انجام کارهای غیر کارشناسی به جسم و روح دانش آموزان صدمه می زند.
رییس گروه تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که چرا به رغم ارسال بخشنامه به مناطق آموزش و پرورش مبنی بر عدم نصب وسایل ورزشی، برخی از مناطق اقدام به نصب این وسایل کرده اند؟،گفت: چنانچه منطقه ای اقدام به چنین کاری کرده باشد برخلاف بخشنامه آموزش و پرورش است.مناطق باید منتظر اعلام رسمی اموزش و پرورش مبنی بر نصب وسایل ورزشی در مدارس باشند.
به گزارش ایرنا ،سید محمد هادی ایازیسخنگوی شهرداری تهران نیز به تازگی از صدور بخشنامه آموزش و پرورش مبنی بر منع مدیران مناطق 21 گانه آموزش و پرورش تهران برای عقد توافقنامه با شهرداری برای نصب وسایل ورزشی در مدارس دخترانه خبر داد.
معاون شهردار تهران افزود: با موافقت برخی مدیران مناطق آموزش و پرورش شهر تهران همچون منطقه 15، نصب وسایل ورزشی در مدارس دخترانه انجام شده است.
ایازی با بیان اینکه شهرداری تهران از مدتها قبل در نامه ای به آموزش و پرورش شهر تهران آمادگی خود را برای نصب وسایل ورزشی در مدارس دخترانه اعلام کرد و افزود: بنا به دلایلی، مدیران آموزش و پرورش با این پیشنهاد مخالفت کردند اما با اعلام آمادگی برخی مدیران مناطق، اکنون این وسایل در مدارس دخترانه نصب شده و با استقبال دانش آموزان و شهروندان نیز روبرو شده است.
ایازی، طرح شهرداری برای نصب وسایل ورزشی در مدارس دخترانه را اینگونه معرفی کرد که در ساعات برگزاری کلاس های درس، دانش آموزان دختر از آن استفاده کرده و در ساعات تعطیلی کلاس ها نیز، بانوان ساکن در محله های اطراف هر مدرسه، برای چند ساعت از وسایل استفاده کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، گفت: در توافقنامه ای که شهرداری تهران با برخی مناطق آموزش و پرورش منعقد کرده، تمامی هزینه های مربوط به نصب، راه اندازی و نگهداری وسایل ورزشی به همراه هزینه های مربوط به استخدام سرایدار در مدت استفاده وسایل از سوی عموم مردم بر عهده شهرداری تهران است.
وی این طرح را گامی در جهت ارتقای سطح سلامت زنان در شهر تهران دانست و افزود: مدارس درنظر گرفته شده برای این طرح، مدارس دخترانه راهنمایی و دبیرستان است که در سال های اخیر عمده آنها کاملا استتار شده و مشکلی برای استفاده دانش آموزان و بانوان از وسایل ورزشی وجود ندارد.
ایازی تاکید کرد: مدارسی در آنها وسایل نصب می شود که شرایط لازم را داشته باشد.
اجتمام 1010**9105** شماره 005 ساعت 10:23 تمام
۰ نفر