۸ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6132927
T T
۰ نفر

دادستان کرمان:

۸ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6132927
دادستان کرمان: یک میلیارد ریال رشوه در اختلاس ذغالسنگ کرمان رد و بدل شده است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/08 اجتماعی.داخلی.دادگستری کرمان _ دادستان عمومی و انقلاب کرمان به نقل از بازپرس پرونده رسیدگی به تخلفات اقتصادی برخی از کارکنان شرکت ذغالسنگ کرمان گفت: تا کنون رد و بدل یک میلیارد ریال رشوه در این ماجرا مشخص شده است.
یدالله موحد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جمعی از مدیران خاطی شرکت ذغالسنگ کرمان با همراهی تعدادی از پیمانکارانشان مرتکب یک سری تخلفات و جرایم اقتصادی شده اند.
وی در ادامه داد با اشاره به برگزاری مناقصات، بازکردن پاکتها و تغییر در قیمتها، دادن امتیازات فنی بالا به پیمانکاران مورد نظر، در نتیجه برنده اعلام کردن آنها و در نهایت دریافت رشوه در قبال تبانیهای انجام شده با پیمانکاران گفت: این نوعی تبانی در معاملات دولتی است که در مجموعه اتهامات کارکنان خاطی شرکت ذغالسنگ کرمان می باشد.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان افزود: این یکی از اتهامات برخی از مسوولان ذغالسنگ کرمان است که در این مورد سه نفر بازداشت و مابقی با گذاردن وثیقه آزاد هستند.
وی با بیان اینکه تاکنون هشت نفر از کارکنان و پیمانکاران مجموعه ذغالسنگ کرمان به دادسرا فراخوانده شده اند گفت: اجبار سهامداران اصلی شرکتهای پیمانکاری توسط مدیران خاطی شرکت ذغالسنگ به منظور سهامدار شدن آنها در شرکتهای مذکور بدون گذاردن سهم شراکت یکی دیگر از این اتهامات است.
موحد افزود: دستور مدیران خاطی شرکت ذغالسنگ به منظور افزایش و کاهش غیرواقعی در پلاستومتری و خاکستر ذغال کیفیت ذغال ) تحویلی پیمانکاران به کارخانه ذغالشویی و در قبال آن دریافت پورسانت و رشوه از پیمارنکاران نیز اتهام دیگر کارکنان خاطی شرکت ذغالسنگ کرمان اعلام شده است.
وی اظهار داشت: هماهنگی بین مدیران و پیمانکاران در تنظیم صورت وضعیتهای غیرواقعی و تایید آن توسط مدیران شرکت و در نتیجه دریافت وجه بیش از کار انجام شده توسط پیمانکاران و سپس اختصاص درصدی از آن به مدیران نیز مورد دیگری از تخلفات انجام شده در شرکت ذغالسنگ کرمان اعلام شده است.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان پرداخت مبالغی رشوه به برخی از کارمندان ادارات و نهادهای دولتی را برای پیشبرد اهداف خود، نوعی دیگر از تخلفات این عده از کارکنان شرکت ذغالسنگ کرمان برشمرد.
وی تبانی در معاملات دولتی و اخذ پورسانت را دلایل دستگیری و بازداشت برخی مسوولان ذغالسنگ کرمان اعلام و بیان کرد: حجم سوء استفاده هایی که در مناقصات شرکت ذغالسنگ کرمان رخ داده نیاز به کار کارشناسی با مدت زمان طولانی دارد.
وی زمان برخورد با کارکنان خاطی شرکت ذغالسنگ کرمان را از اویل شهریور ماه سال جاری اعلام کرد.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان با بیان اینکه دو شعبه تخصصی اول و هفتم بازپرسی به منظور رسیدگی به جرایم اقتصادی کارکنان دولت دایر شده اند اظهار داشت: پرونده تخلفات اقتصادی کارکنان خاطی ذغالسنگ کرمان در شعبه اول بازپرسی در حال رسیدگی است.
وی همچنین از کارکنان اداره کل اطلاعات کرمان به دلیل بررسی پیدا و پنهان پرونده تخلفات اقتصادی شرکت ذغالسنگ کرمان قدردانی کرد.ک/2 7433/2624 شماره 023 ساعت 14:05 تمام
۰ نفر