۴ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6132618
T T
۰ نفر
سخنگوی شورای شهر: ساخت و ساز در حاشیه بزرگراه شهید چمران منتفی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/04 اجتماعی.شهری.شورای شهر تهران - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از منتفی شدن ساخت مرکز اقتصادی و گردشگری شمال غرب تهران خبر داد و گفت: شهرداری در حاشیه بزرگراه های چمران و همت ساخت وسازی نکرده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، خسرو دانشجو روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: چگونگی ساخت و ساز در مکان سابق شهربازی تهران در زمین 18 هزار متری بنیاد امور بیماری های خاص از موارد مورد بحث جلسه امروز شورای شهر بود .
وی افزود :پیش از این بنیاد مذکور در اراضی عباس آباد دارای زمین بوده است که به دلیل ممنوعیت ساخت و ساز در آن محدوده این زمین از سوی شهرداری به بنیاد ارایه شد.
وی با اشاره به عدم موافقت اعضای شورا در مورد ساخت و ساز در حاشیه بزرگراه اظهارداشت: شهردار تهران تاکید دارد که هیچ ساخت وسازی در این محدوده انجام نخواهد شد و هیچ مجوزی نیز صادر نشده است و عملیات عمرانی جاری در این مکان صرفا خاکبرداری و تسطیح زمین سابق شهربازی بوده است که در صورت ایجاد فضای سبز نیز این مکان باید تسطیح شود.
وی ادامه داد: اعضای شورای شهر نیز به شهرداری تهران پیشنهاد دادند زمین دیگری به بنیاد امور بیماری های خاص که بنیادی غیرانتفاعی است با حفظ منافع بنیاد ارائه کند.
عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این محدوده از بزرگراه چمران نیز مانند دیگر بخش های بزرگراه تا عمق 70 متر به فضای سبز تبدیل خواهد شد.
دانشجو افزود: مسوولان فضای سبز اقدامات گسترده و قابل توجهی در خصوص گسترش فضای سبز در تهران انجام داده اند که حمزه شکیب رییس کمیسیون توسعه و عمران نیز تقدیر از فعالیت مسولان حوزه فضای سبز را پیشنهاد داد.
وی درباره اجرای طرحهای شهرداری تهران با وجود مشکلات مالی این سازمان اظهارداشت: بر اساس گزارش شهرداری تهران ، با اینکه از لحاظ مالی مشکلاتی وجود دارد اما شهر به پروژه هایی نیاز دارد و از طریق برخی پروژه های بزرگ می توان به منفعت مالی رسید که این نوعی سرمایه گذاری است.
سخنگوی شورای شهر در خصوص برنامه مدیریت شهری برای پادگان های قلعه مرغی و جی نیز گفت: پروژه مشخصی تعیین نشده است و تاکنون مواردی به عنوان پیشنهاد نظیر راه اندازی مرکز تجارت جهانی در قلعه مرغی و تبدیل پادگان جی به مرکزی تفریحی و تجاری ارایه شده اما هنوز هیچ کدام قطعیت پیدا نکرده است.
سخنگوی شورای شهر افزود : چنین زمین هایی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید در مورد نوع استفاده از آنها بهترین گزینه انتخاب شود.
اجتمام 9100/** شماره 057 ساعت 17:17 تمام
۰ نفر