۱۶ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6131613
T T
۰ نفر

رییس مرکز مدیریت حوادث وزارت بهداشت:

۱۶ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6131613
رییس مرکز مدیریت حوادث وزارت بهداشت: برای اعزام تیم بهداشتی به پاکستان به درخواست رسمی این کشور نیاز است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/16 اجتماعی.بهداشت و درمان.سیل پاکستان تهران - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای اعزام تیم بهداشتی ایران به مناطق سیل زده پاکستان به درخواست و اعلام نیاز رسمی این کشور نیاز است.
دکتر غلامرضا معصومی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم بهداشتی اعلام آمادگی کرده است.
وی با اشاره به اینکه برای انتقال و انجام خدمات درمانی در خارج از مرزهای ایران به هماهنگی جمعیت هلال احمر و وزارت امور خارجه دو کشور نیاز است، اضافه کرد: وضعیت خدمات بهداشتی در مناطق سیل زده پاکستان بر اساس اطلاعات تیم اعزامی به این کشور و گفت و گو با نمایندگان پارلمانی، وزیر بهداشت و مسوول حوادث غیرمترقبه ایالت سیل زده سند، بد ارزیابی شده است.
وی خاطرنشان کرد وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرده است تا کمکهای خود را در سه سطح درمانی یک شامل ارایه خدمات درمانی در کمپها و ویزیت پزشک عمومی، سطح درمان دو شامل ارایه خدمات تخصصی پزشکی در اتوبوس آمبولانس ها و سطح درمانی سه شامل ارایه خدمات فوق تخصصی در بیمارستانهای صحرایی ارایه دهد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه آمادگی دارد بسته بهداشتی و کمکهای خود را شامل سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و بیمارستان صحرایی در اختیار مردم سیل زده پاکستان قرار دهد.
معصومی افزود: این وزارتخانه علاوه بر کمکهای یاد شده، آمادگی خود را برای اعزام 70 نفر از پزشکان متخصص ایرانی و استفاده از ظرفیت تقریبی 40 نفر از پزشکان عمومی پاکستان از طریق خرید خدمات منطقه ای اعلام کرده است.
وی یادآور شد به محض وصول اعلام نیاز رسمی پاکستان، این کمکها به این کشور ارایه خواهد شد.
اجتمام 7419/1572** شماره 024 ساعت 12:38 تمام
۰ نفر