۲۹ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6130718
T T
۰ نفر

رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران:

۲۹ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6130718
رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران: داروی خوراکی ضد ایدز بزودی تولید می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/29 اجتماعی.بهداشت.ایدز تهران - رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت : تولید داروی خوراکی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ایدز آیمود در راه است .
دکتر مینو محرز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در حال حاضر داروهای آیمود بصورت تزریقی در بازار موجود است و تاکنون 600 بیمار مبتلا به ایدز از آن استفاده کرده اند.
وی اظهار داشت : اما با توجه به مشکلات برخی از بیماران مصرف کننده از نوع تزریقی آیمود ، محققان مرکز تحقیقات ایدز تصمیم گرفتند نوع خوراکی این دارو را نیز که از سه عصاره گیاهی تهیه می شود، تولید کنند.
محرز با یادآوری ثبت 20 هزار و 500 مورد مبتلا به بیماری ایدز و آلوده به ویروی اچ آی وی در کشور توسط وزارت بهداشت ، گفت : 70درصد این مبتلایان در گروه سنی 25تا 44 سال قرار دارند .
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی درباره موارد ابتلا به ویروس ایدز و راههای جلوگیری از آن امری حیاتی است چرا که سکوت درباره این بیماری و عدم اطلاع رسانی عامل تنش و رشد این بیماری می شود .
به گفته محرز، آمریکا و کشورهای غربی توانستند خیلی سریع با آموزش عمومی ایدز را کنترل کنند اما کشورهای اروپای شرقی، آسیای میانه و آفریقا بیشترین رشد این بیماری را دارند.
وی ، داروهای ساخت شده ضد ایدز را از دستاوردهای کشور دانست و خاطرنشان کرد: اما این کافی نیست باید به آموزش عمومی مردم بویژه جوانان نیز بپردازیم .
اجتمام *9022** شماره 010 ساعت 10:10 تمام
۰ نفر